Aquapanel är fiberarmerade betongskivor som man skruvar på ett stående regelverk. Man spikar 28x70 på befintlig stomme utanpå vindduken så man får luftspalt och sedan putsar gubbarna in ett nät i skarvarna för att sedan putsa ett nät som klär hela fasaden varpå dom sedan putsar några lager utanpå och avslutar med att spruta infärgad puts beroende på hur grov gräng man vill ha. Ett lätt sätt att få stenfastad på en trästomme. Inte billigt men underhållsfritt senare.

Bilder kommer.
 
Instressant tråd, du pratar mycket om ångesten för att det kostade så mycket - har du några färdiga siffror på vad bygget gick på? (Exkl flytta altan, dränera om grunden o. dyl som inte riktigt har med garaget att göra...) Försöker bilda mig en uppfattning om priserna - du verkar ju ha lejt en hel del. Vore också trevligt med lite mer bilder på hur det blev tillslut.
 
För min egen hälsa så slutade jag räkna vid 400. Nu är det ju så mycket som spelade in så det är lite svårt att uppskatta vilka timmar som ligger vart osv.

Kan ju säga att flytten av altanen var det dummaste jag gjort. kostnaden för att flytta den översteg ju säkerligen matrialkostnaden för en ny. Virken till en apstor altan kostar ju typ 10papp och denna var typ 3x6meter och så gjorde jag en ny i sommras ändå så...

Jag har nog fler bilder och kan ju ta nya nu när det börjar bli klart.
 
oj d e mkt pengar, men blir ju kanon fint garage!
Vill med ha sådant fint!
Men köper nog ett mindre byggkit och enkel garage. verkar som det lätt blir väldigt mkt pengar annars.
Ser fram emot fler bilder!

MVH//Andreas
 
Hej Beppo.
Kan du inte lägga upp lite bilder hur det blev, med bla. putsfasaden och inredning / lyftbord?

//AA
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.