Har beställt ett jordugglan. Stommen kommer i slutet av oktober. Vi var också lite tveksamma till kökets storlek, men bestämde oss för att det får funka. Har varit inne i ett jordugglan kök då det var nästan klart och det kändes helt ok. Är ens drömmar att ha ett stort öppet kök, då funkar nog inte detta.
Vi är i ungefär samma sits gällande barn. Har ett och kanske, många kanske, blir det ett till. Det finns ju två rum på 10kvm styck som man kan använda. Vill man som vi ha ett gästrum, så funkar det ju att ha en bäddsoffa i allrummet. Man kan ju slå upp en vägg där också, men det tycker jag är lite synd. Tror att mycket av ljuset försvinner då. För övrigt tycker vi att planlösningen är bra och det fanns egentligen inte så många alternativ till detta hus. Då vi bygger utanför stan, så ville vi ju inte lägga hur mycket pengar som helst. Och sen ville vi gärna ha ett i vinkel.
Tillägg som vi tog var andra innerdörrar, fullhöjdskök och sen uppgraderade vi tvättmaskin, diskmaskin osv ett steg. Vi valde även till centraldammsugare, men orkar man kan man fixa det själv för en billigare peng.
Det är vad jag kan komma på nu.
 
Ja det är golvvärme precis som i det övriga sortimentet.
 
Vi bygger utanför Ängelholm. Självklart får ni komma och kolla. Meddela er adress så kan vi skicka bilder så fort det finns nåt att ta på.
 
Hej!
Jag håller just på att bygga en Jorduggla i Kristianstad. Själv tycker jag att huset är helt ok. Köket är lagom stort och det finns tillräckligt med utrymme för 2 barn. Vi förstorade ett sovrum men minskade därimot allrummet. Huset valde vi att tegla, samt köpte till ett stort dubbelgarage (47 kv/m) Utvändigt är huset nästan färdigt, invändigt behöver golv läggas, braskamin monteras, innerdörrar, kakel och klinker i badrum och toalett.
 
Vi betalar 1.200.000 för huset samt 183.000 i tillval. Som tillval ingår:
std kökslucka bytes till fullhöjd samt uppgraderade handtag
Uppgraderad tvättmaskin, ugn
extra torktummlare
inbyggda vitvaror
tegelfasad
målad väv istället för tapeter
uppgraderade innerdörrar
utvändig panelmålning hus samt garage
 
När beställde ni huset i Kristianstad för 1,2 miljoner. Hur mycket blev tillägget för tegel? :)
 
Tillägget för tegel var 135.000, vi beställde huset i mars 05
 
Var det NF eller NNF?
 
Det var ett nyckelfärdigt hus.
 
Mariorossi, var 1 200 000 NF standardpris eller lyckades du pruta ner det? Anledningen till att jag frågar är att vi, dock efter prishöjning i mars, fick ett pris på 1 372 000 NF. Om om jag inte har helt fel för mig så var priset hos oss 1 332 000 innan prishöjning. Jag tycker skillnaden är lite för stor. Vi bygger utanför Ängelholm så det är ju ingen storstads region.
 
Priset efter den 1 mars 1200.000 NF var ett standard pris. Jag tror att huset kostade 1180.000 innan prishöjningen. Vad jag vet så beror priset på var man bygger.
 
PO.Sundgren, det räcker bra med mailen. Mailar bilder , tankar, idéer mm så fort det finns några.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.