Hej!

Vilka leverantörer har de mest prisvärda byggsatserna?
Funderar på att köpa stommonterat och göra resten själva.

Har kollat lite på Fiskarheden men det känns som om det är mycket som inte ingår, dvs ingen "färdig" byggsats.
 
ja det skulle jag oxå vilja veta :)
 
Ingen som har några erfarenheter ???
 
Deras byggsataser är väl ganska kompletta!

Finska hus finns massor av fina och bra priser men där är det ganska mycket som inte ingår.

Ring runt för byggsatser kan du nog få från alla firmor. Min granne bygger så med en byggsats från Boro hus.
 
Ring runt för byggsatser kan du nog få från alla firmor. Min granne bygger så med en byggsats från Boro hus.
Det var det jag ville slippa ;) Att ringa runt till ALLA tar en massa tid och ork
 
Milli skrev:
Det var det jag ville slippa  ;) Att ringa runt till ALLA tar en massa tid och ork
Ja men sen kunde du informera oss :)
 
Du behöver inte ringa. Skicka runt ett papper på ett hus du önskar och vad du vill skall ingå och begär in pris. Tar inte så mycket tid att vika ner några papper och sätta på ett frimärke. Ännu snabbar via e-post och bifogat dokument ;)
 
Kolla med nostalgihus köpte en stomme av dom.
Har mailat Nostalgihus. Köpte du en stomme av deras kataloghus eller efter egen skiss, Mr_Freeze?

Har mailat några till. Snabbaste svaret från Villa Varm men de verkade dyra ... :-/
 
Hej.
Jag har skickat en egen ritning till Nostalgihus och jag fick mycket snabbt svar från dem med pris.
De bygger vad man vill. Bra bemötande.

Vimmerbyhus verkar också bra men tar lång tid att få pris från tyvär.

Häls Niclas
 
Jag har skickat en egen ritning till Nostalgihus och jag fick mycket snabbt svar från dem med pris.
De bygger vad man vill. Bra bemötande.
Skickade du elektroniskt till dem? Jag skickade på deras "info" e-mail med läskvitto och ingen har läst det ännu ... , undrar om jag kanske borde skickat direkt till en försäljare istället??!!
 
köpte ett av deras kataloghus men det är flera som har ringt till mig för referens som vill bygga efter egen ritning
 
Milli skrev:
Skickade du elektroniskt till dem? Jag skickade på deras "info" e-mail med läskvitto och ingen har läst det ännu ... , undrar om jag kanske borde skickat direkt till en försäljare istället??!!
Jag ringde och pratade med dem och det var en kille som skulle vara inärheten av mitt jobb så han tog en sväng förbi och fick då ritningarna.

Häls Niclas
 
Tack för alla tips :)

Mr_Freeze: Har allt fungerat bra för dig med Nostalgihus? Något man ska tänka på om man anlitar dom?

Var i kontakt med vallsjöhus igår. Trevlig försäljare och gott bemötande :) Han ska skicka hem lite prisförslag på "vårt hus" samt liknande hus de byggt.
 
Vi ska bygga med Svenska Modulhus, de levererar en stomme + material till innerväggar, innertak, dörrar, lister, foder...
 
Finansvalpen: Har de nån hemsida? Hittar inte när jag söker ???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.