Föreslå filmklipp som vi kan favoritmarkera så att de syns i vår nyskapade YouTube-kanal.

Vi vill börja lägga upp filmer på YouTube i en egen kanal, men är helt nybörjare. Testade publicera en film från min iPhone och det visade sig vara enklare än vad jag trodde. För att komma igång tänkte jag börja med att favoritmarkera andra filmer.

Posta gärna förslag i denna tråd.
 
Bra initiativ! Hoppas på både informativa filmer och dratta-på-ändan-klipp. :D

(ByggahusTV vore ett bättre namnval. Ligger mer i tiden)
 
Jag raderade dina länkar Ericc eftersom de var oseriösa.
 
Går det att länka in ett youtube-objekt i ett inlägg? Jag provade tidigare men lyckades inte.
 
Det går tyvärr inte idag, men jag vill ändra på det. Min plan är att "infoga YouTube-klipp" ska vara med i nästa uppgradering. Liksom "fluid-bredd" så att man kan infoga större bilder, en "bättre bilduppladdningsfunktion" med mera.
 
Bra, Per! Går det inte att göra idag med <embed> eller fri HTML? Kanske är risk att det missbrukas...

HTML5-video <video> bör också vara med i och med att YouTube jobbar hårt på detta redan nu. vBulletin lär fixa stöd för detta hyfsat omgående när standarden är spikad.

Ett tips är att i förväg kolla om ni har någon bandbreddstaxa på byggahus.se. Den kommer nämligen att raka i höjden när youtube-klippen bäddas in.
 
Jo det går att tillåta html i inläggen idag, men jag vågar inte eftersom jag är rädd för att det kan missbrukas. Jag kan inget om HTML5-formatet men i den senaste versionen av vBulletin (version 4) har man lagt till en "Infoga video"-knapp (se skärmdump) till höger om Infoga bild-knappen.

Man har också förbättrat Infoga bild-knappfunktionen så att det går att infoga bilder från sin egen dator redan i snabbsvarsläge utan att först behöva ladda upp den på nätet samt att man kan välja var man vill positionera bilden/bilderna så att man t ex kan varva text och bild såsom t ex Marléne gör i sina blogginlägg.

Jag ska kolla upp det där med om vi har någon bandbreddstaxa, det var en nyhet för mig.
 
  • infoga-video.PNG
Jo, HTML-kod är hur lät som helst att missbrukas.

Bandbreddstaxa är nog rätt ovanligt idag, men det finns ett flertal tjänster (t.ex. Apple MobileMe, Amazon S3 .m.m.) där man inte får ha för mycket trafik, annars debiteras man extra.
 
Det här svaret fick jag från vårt webbhotell: "Infogar man Youtube-klipp så används inte trafiken på servern då filmerna streamas via Youtube, så trafiken påverkas inte."
 
Ericc
Per Eskilsson skrev:
Jag raderade dina länkar Ericc eftersom de var oseriösa.
OK, missuppfattade grejen :blushing: trodde det var lite roliga timmenyoutube förslag.

Tanken var inte att vara oseriös, inte den här gången i alla fall.:(

Sorry !! sad0071.gif
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.