Jag har en 1 1/2 plans kedjehus där vi har ett allrum på övervåningen som nu ska få sig en omgång renovering. Det finns ett spontat trätak i furu som jag kvistlackat och målat tre gånger när vi flyttade in. Problemet är att det enbart 220 cm i höjd så jag vill inte gärna sätta taklampor då det nästan känns som jag kommer springa in i dom då jag själv är 1,94. Min första tanke var att jag skulle riva ner hela klabbet, sänka taket och montera infällda spots. Men nu har jag ändrat mig, dels vill jag inte dra på mig jobbet då jag har två små barn och jag har fixat rätt mycket ändå på sista tiden.

Frågan är alltså, kan man eftermontera infällda spots på något sätt, jag tycker inte det verkar troligt, men frågan är alltid fri. Annars undrar jag om någon kan tipsa om alternativ till takbelysning.
 
Vad sägs om denna ledstrip? http://www.molectric.com/product_info.php?products_id=669. Har själv samma problem med takhöjden i mitt torp. Har därför beställt tejp för halltaket. Tejpen som är självhäftande är bara 3 mm tjock och är 10mm bred. Jag har funderingar på att sätta en smal remsa glas över tejpen men det är förstås inte nödvändigt.
 
Sätt upp LED LP300 paneler, är bara ca 4cm tjocka och är dimmbara. Tyvärr kostar dom lite mer än "vanlig" belysning. Men samtidigt lär de hålla minst 50000 timmar och drar väldigt lite ström.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.