kan inte bestämma mig.
ska göra ett trädäck på ca 25 kvm som går ut från vårt hus, vår trädgård är inte insynsskyddad men vi ska skaffa en häck. på två ställen på kanske 2 meter vardera kommer det dock vara insyn från vägen till trädäcket.

ska man ha staket/räcke runt trädäcket så det blir insynsskyddat..

lr ett öppet trädäck, det lockar mig lite för vi har barn och då kan man se när de leker på tomten hela tiden och det kommer kännas lite närmare dem om de leker på gräsmattan precis brevid, än om det är ett staket "emellan"..

dock så blir ju barnen större och då kanske det vore nice med insynsskyddat ändå? på ett sätt lite trevligare då man kan ligga och sola utan att en människa ser en, samt sitta och grilla utan att tänka på att man blir sedd..

ni som har trädäck med lr utan staket runt, vill ni lämna lite synpunkter på vad ni tycker, vad ni har för lösning, om ni är nöjda med den osv! tack på förhand!


kan inte bestämma mig för trädäck utan något runtom lr om man ska ha någon sorts räcke/staket runt om för insynsskyddet? kommer iofs ha lite insyn till vår trädgård på två ställen när man går på gatan utanför, så det kanske vore något att ha??
 
Det hade underlättat med en skiss över huset/vägen och altanen.
Kan det vara en idé att plantera en häck eller annat insynsskydd ute vid vägen? På så vis kan du ju hålla altanen öppen så ni kan hålla koll på barnen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.