Ska totalrenovera mitt kök i lägenheten. Hade varit jättekul att få lite tips från någon som gjort liknande eller kan mycket om det. Är inte superinsatt...
Köket är 3 * 4 m. Allt ska göras, nya luckor, vitvaror, golv, måla.

Vill inte lägga för mycket pengar på det men vill samtidigt ha ett hållbart kök!
Har funderat lite kring Ikeas och kviks kök, eller är det lika bra att ta ett "kvalitetskök"?
Kommer ha sommaren då jag kan fixa mycket själv!

All hjälp uppskattas!
 
B
gör en ritning hur köket ser ut nu. blir lite enklare då.
vars du har fönster, dörrar, element och sådant
 
Det är ju klart, vart gör man lättast en sådan?
 
Paint funkar fint, för att bara få ett "hum" hur det kan se ut.
 
k__k.jpg.html
 
Många frågor nu, men hur får jag min paint bild som url för att sedan ladda upp?
 
Döp om den till .jpg så ska det nog fungera
 
Kvik har ett bra 3d program gratis på deras sida som du kan ladda ner, lite små krångligt i början. Där finns det allt du behöver för ett kök.
 
Rita bilden i paint. Döp bilden till något utan åäö så namlös.jpg är inte att rekommendera. Gå in på en sida typ http://www.geting.se eller liknande och ladda upp bilden där o du får url adressen som du kan länka till ifrån forumet
 
Annars kan du åka till ngn köks tillverkare och låta dom rita upp ditt kök, ha med mått på rummet med fönster och dörrar in ritade, tak höjd osv.
Sen har du en ritning som du kan använda för och hitta en bra leverantör av köket.
Jag hade inte köpt mig ett IKEA eller Kvik kök, billigt men ingen bra, hållbar kvallite.
 
B
testat använda ikeas köksverktyg??
ladda ner och starta.
rita upp rummet. och testa sedan kök
 
Jag håller på att renovera mitt lägenhetskök nu på ung den storleken du har tror jag, mitt är kanske lite mindre, jag "bloggar" lite om projektet på http://www.renoverahemma.se/renoveringsbloggen/
Det kanske kan ge någon form av tips, jag har gjort allt själv så har inte kostat något i arbete, material + vitvaror landar ngnstans 90-95 bananer. (vitvarorna är inte på plats än, men är induktionshäll, inbyggnadsugn, vägghängd fläkt, integrerad diskmaskin, side-by-side kyl/frys och integrerad micro.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.