Jag får väldigt lite svar på min tomtannons (Stockholms län, Tullinge) som jag haft ute sedan nyår.
.
Vad kan det bero på?
Jag vet att tomten är schysst så det kan inte vara det.
Är det allmän stiltje på fastighetsmarknaden just nu efter jul-ledigheterna?
Svårt att sälja tomt då det är massor av snö?
(Räcker inte med lappar på anslagstavlor och annons på blocket? Denna fråga har jag ställt i en annan tråd)

Kommer det lätta inom snar framtid?
 
Ursäkta särskrivningen: Menade tomtmarknaden
 
Jag tror inte Blocket är det bästa stället att sälja tomt på. De seriösa som söker tomt kollar nog på Hemnet, Bovision och Booli. Sedan vill folk nog gärna se tomten också, inte bara under 30 cm snö, så det går nog bättre till våren.
 
Hemmakatten
Man skall inte underskatta blocket. Efter att under ett par års tid letat tomt via hemnet m.lf., satt upp lappar, åkt runt i tänkbara områden, så hittade vi vår tomt just via blocket. Men jag tror som b8q skriver att det blir lättare till våren då man kan se tomten.
 
Rent allmänt så tar väl tomter lite längre tid än hus att sälja och sen nyår är ju inte så speciellt lång tid. Vi har precis köpt en tomt och innan vi köpte den så kollade vi på 10-15 tomter, men vi kontaktade bara mäklaren på 2 av dom för att de verkade väldigt svårbebyggda så vi behövde lite mer uppgifter. De övriga åkte vi bara och kollade på, en av dom åkte vi till 4 gånger och kollade innan vi bestämde oss för att den inte var bra. Så det kan ju vara så att det är folk som åker och kollar utan att du vet om det.

Om jag skulle sälja en tomt så skulle jag nog gå via Hemverket för att få ut den på hemnet, det är ändå där man kollar mest.
 
Redigerat:
Gick in och kollade på blocket nu av ren nyfikenhet. Om det är den tomten som är utlagd den 3:e januari så skulle jag som köpare vilja se lite foton på tomten och inte bara en tomtkarta. Om man ska åka en sådär 10 mil bara för att kolla på en tomt så vill man gärna ha lite mer förhandsinformation än bara en tomtkarta för att tycka att det är värt det.
 
Eller har du satt ett utgångspris som folk uppfattar som orimligt högt i annonsen?
 
Tack för era svar!
Ja det är min tomt i annonsen med en nybyggnadskarta
Bilder: det är en plan tomt med en massa träd på. Liksom inte mkt att fota. Den döljs av alla träd.
Men jag kanske borde komplettera med denna länk som har de foton jag ändå tagit. Kostar ju bara 10 kr...
http://www.facebook.com/album.php?aid=137481&id=567572758&l=e12b3bb705

Hemnet: Ja jag har bestämt mig för att anlita dem.
Har också kontaktat Modulenthus som har tomter till salu en bit ifrån De ritar upp ett hus på tomten och lägger upp på sin hemsida, gratis.
Priset: nej jag är snarare rädd att jag tar för lite betalt. Jag tar bara lite mer än de riktigt knepiga tomter (som ingen verkar vilja ha som ligger i trakten.

Ja jag hoppas det blir tö snart så tomten syns. Samtidigt: våren, precis så snön smält, är inte den mest smickrande tiden för naturen. Men man fattar förstås ändå.
 
Jo du har rätt i att det är svårt att se tomten för alla träd... Men det är en bild där träden inte döljer lika mycket, den kanske du skulle kunna lägga ut? Det är den som är fotad mot grannen i nordost, tror det är bild nr 7.
 
Hej!
Har ändrat annonsen och lagt in en länk till alla bilder som ligger på Facebook. Rätt fiffigt! Nu kan jag lägga till nya bilder utan att behöva ändra i annonsen (och betala... sch säg inget t blocket...)
I albumet har jag också lagt en länk till en video som visar tomten. Hoppas den går att se att se även om man inte är Facebookare.
http://www.facebook.com/inbox/?fold...1186583991962#/video/video.php?v=255134217758
 
Jo vi har varit och tittat på den, och det är säkert fler än oss som har gjort det. Men för oss var inte läget det vi önskade oss, trots att den är lättbyggd (som det verkar utan närmare undersökning).

Som tidigare har skrivits så tar det oftast längre tid för att sälja en tomt, det ska ju undersökas en hel del, marken, hur solen faller etc.

Lycka till med försäljningen!
 
Jag kan ju bara tala för mig själv (letar tomt sedan en tid tillbaka), men jag ligger lågt just nu pga. all snö. Jag har svårt att få någon uppfattning om exempelvis nivåskillnader och markens beskaffenhet (sankt, grus, sten, etc.) eller få kläm på om "magkänslan" säger att detta är just MIN tomt när allt är begravt i vitt, vitt vitt... Väldigt frustrerande, men jag avvaktar och håller tummarna för höga plusgrader och en snabb snösmältning (fast då ser väl alla tomter vattensjuka ut istället :S).
 
Hemlämgtan: Det var bra att få bekräftelse på hur jag tror många köpare tänker . Svårt att veta hur lång tid det tar innan snön och smältvattnet försvinner .
Nu har jag några budgivare på min tomt så den kanske går nu ändå. Frågan är: vad skulle snö och vatten fri göra på priset...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.