Om inte annat borde kommunen ha koll på vem som har ledningsrätten, om det är draget något överhuvudtaget.
 
Fibern är absolut dragen till kåken. Inte bara tomrör. Inga andra grannar har ännu flyttat in. Killarna som gjorde markarbetet trodde att det var telia, men som sagt Telia säger att de inte har något fiber i området. Myresjöhus får väl fram svaret förr eller senare men ni måste ju medge att det är ganska komiskt hur det fungerar.
 
Ja, för den som är lagd åt det hållet kanske man kan tycka att det är komiskt att den du köpt tomten av inte kan ge dig ett snabbt svar. Men det här är effekten av en avreglerad telemarknad. Dock skulle jag inte för allt smör i småland vilja tillbaka till televerkstiden.
 
C
Kollat med Tele2? Här i byn står det TRIAX-märkta skåp runt nybyggena, och enligt lokala energibolaget är det tele2 som har nätet här.

Isåfall beklagar jag, för dom är hutlöst dyra.
 
Gåtan har fått sitt svar. Telia är de skyldiga utan att ha en aning om det. Fibern grävdes ned redan -07 och fortfarande känner inte säljarna till det när man ringer. De rådde mig till att koppla in koppar, det hade ju varit snyggt när fibern ligger i gatan, suck!

Nu återstår bara att se hur många månader / år till det tar innan Telia agerar i frågan.

Får skicka ett tack till dem som engagerat sig i mitt spörsmål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.