Hej alla,

Jag är ny här och det här är mitt första inlägg (fick tips av en debattör på nätet). Utan att ha tittat runt ordentligt verkar det ändå som om de flesta ämnen avhandlas här. Vilken sajt! :)

Nu till min omedelbara fundering.

Vi har precis köpt en tomt i Nacka (Stockholm) där jag ska bygga ett hus. Vi har huvudsakligen tittat på Trivselhus m. fl. och visst har de många valmöjligheter och fin kvalitet, men det blir ganska dyrt.

Som ett alternativ har vi sneglat åt öst, närmare bestämt BalticGateway som jag fick nys om via hyrlett.nu. De skulle kunna åta sig totalentrepenad till en kostnad som understeg Trivselhus med 800 000 kr. Och då får jag exakt samma standard, dock ingen byggherre. Det senare känns nödvändigt då vi inte har tid eller kunskap att sköta alla kontakter m.m.

Några frågor
1. Är det någon som har byggt med hjälp av ett utländskt företag?
2. Kan någon rekommendera en duglig byggherre?
3. Kan någon rekommendera en bra men billig arkitekt som kan rita ett hus efter våra önskemål?
4. Finns det andra (svenska) alternativ som inte behöver blir så dyrt som Trivselhus?

Tacksam för alla svar (ursäkta också om min första inlägg blev lite långt).

Hälsningar
Omega


 
Kontakta Alex på Sörmlandsvillan i Södertälje.
Dom har egna arkitekter.
Jag har tittat på ett hus som de "kopierat" från Trivselhus, med små förändringar.
Sörmlandsvillan byggde detta hus för 2,8milj och för "samma" hus är Trivselhus uppe i en kostnad på 3,5milj och då är inte huset färdigt ännu. :surprised:
Dom kommer att få en förfrågan från oss när vi bestämt vad vi skall bygga. ;)
 
Hummm

Försöker hitta Sörmlandsvillan på nätet, men hittar dem inte???
 
hmmm, dom verkar inte finnas i Eniro heller.......
Jag fixar numret och hemsideadress till imorgon.
 
toysoldier skrev:
hmmm, dom verkar inte finnas i Eniro heller.......
Jag fixar numret och hemsideadress till imorgon.
Ser jag fram emot!
 
Jag har byggt av Dolena från Lituaen.

www.dolena.lt

Kvalitén, priset och servicen översteg mina förväntningar.

Sebastian
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.