Hallå

Har införskaffat en Snapper åk klippare med hydrostatdrift.. Gick som en dröm hela förra sommaren, men så glömde jag mig, och rullade nerför en brant del av gräsmattan och fick tydligen in luft i systemet,
Problemet är att enligt Snapper så skall inte hydrostaten göras något åt. Dvs. behöver aldrig fyllas etc, vilket låter helt sjukt i mina öron. Skall inte heller finnas någonstans att göra det.

Men på den här modellen så går det upp en slang till ett ca 1,5 dl "expansionskärl" där det är olja.

Fyllde på men inget mer hände. Motor går som en klocka, allt funkar men drivningen vill inte. Fick svar på ett annat forum att jag skulle lufta den.
Men hur då??? Har letat mig fördärvad efter en sprängskiss eller manual men inte hittat nått.


Någon som har en smart lösning innan lag använder bensinen att duscha ut på gräsmattan istället för att få stopp på växten :p
 
Ja tyvärr så är det dom som anser att man inte behöver göra något åt en hydrostat. Svaret blir att om det , vilket Gud förbjuder, blir nått fel så skall man in till dom och fixa det.
Men tydligen har dom ingen agent i Sverige, om inte det är någon som vet nått annat.
 
Milkshaken
hur gick det sen med HST,n?

jag har annars sprängskisser på min hydrostat som sitter på min stiga, kan väl inte skilja så mycket...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.