Japp dom är tillbaka som ett brev på posten..
 
Bättre nu? Samma banner är kvar men jag har ersatt bannerns långa Google Analytics länk med en vanlig länk.
 
Går som ett spjut! d^_^b
 
Toppen, Problemet verkar alltså hänga ihop med bannerns länk som tvingade oss att vänta på att Tylös Google Analytics konto svarat innan sidan betraktades som färdignedladdad. Den långa länken är nu ersatt med en vanlig länk. En skum grej är dock att det fortfarande står "Läser www.tylo.se" nere i min webbläsares (Firefox 3.6) statusrad. Detta tyder på att det är något skumt med bannern också.
 
Har inte märkt någonting trots att jag sitter på ett mobilt bredband...
 
Jag tror det är användare som mycke_nu som sitter på en mycket snabb internetuppkoppling (100 mbit/sek) som märkt den största skillnaden.
 
Kör Opera 10 och har blockerat alla banners. Märker inga problem. ;)
 
Mikael_L
Men just nu går byggahus mycket mycket seeeeeeeegt .... :(

Om det beror på banners eller nåt annat kan jag inte uttala mig om. Däremot funkar alla andra nätaktiviteter som vanligt för mig, så jag antar att det är problem med just byggahus ... :|
 
Redigerat:
Jag vet inte vad felet kommer sig av. Jag väntar svar från webbhotellet. Jag upptäckte själv problemet kl 24 i samband med att jag gick och la mig och fick då känslan att problemen startade kl 21.30 igår. När började det gå segt igår?
 
Nu ska det fungera bättre. Felet hängde ihop med ett intrång (DDOS) på en annan server som stod i samma serverhall som våra. Orsaken till att Byggahus.se blev segt var för att webhotellets brandvägg fick problem med att klara av all den trafik som den attackerade servern skickade och detta påverkade alla sajter som låg bakom denna brandvägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.