Jag har eldat i min Baxi 50kw en vinter nu och kör med Termovar och 80 graders termostat...

Fick justera upp driftstermostaten på pannan (läste tipset här på forumet)för den slog ifrån lite då och då när jag bytte från 72 till 80 graders. Iofs så kan det delvis berott på att jag hade en hel del luft i systemet i början...:)
 
Funderar på hur jag ska koppla in laddpaketet om det ska sitta på rökgas/min termostaten eller som på min beg innova är det kopplat till en separat temostat som sitter längst till vänster på panelen och känner av vatten tempen ?
 
Det enda rätta är att det startar med pannans fläkt och parallellt med det går då pannvattnet är mer än ~90 grader.
 
Du mennar då att det ska kopplas så att laddpaketet startar direkt när fläkten startar och stängs av när rökgaserna sjunker till inställt värde?
Det är väl så det ska kopplas enligt baxi om jag fattade rätt.
 
Ja men om pannan blir så varm att fläkten stannar så kallnar rgt och laddp. stannar, då kokar det om pannan är full av glöd. Detta fixas med en termostat som kör paketet vid varmare vatten än ca 90 oavsett rgt.
 
Kan det vara en sån extra termostat som jag har? Sitter som sagt längst till vänster på manöverpanelen.
 
Är inte detta redan färdigkopplat på Inovan?
 
Jo det är det. Om pannan stannar vid avslutad eldning & det fortfarande finns glöd kvar så startar pannan laddpaketet när tempen går över inställd drifttemperatur. Detta tycker jag funkar klockrent då självcirkulation inte alltid är möjlig med hög temp i tankarna.
 
Redigerat:
Ok, då är det bara att koppla in det som det ska vara enligt baxi.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.