Intresserad av att få respons om det finns någon som nyligen köpt prefab från Baltikum, ska precis skriva på ett avtal och det vore intressant att få referenser.
 
Jag hoppas det går bra för dig.
 
Jag hoppas alla tidigare referenser du fått från andra som köpt från samma tillverkare varit nöjda? Hur är det med våra svenska energikrav gick det bra att få allt sådant på papper från tillverkaren?

Det är ju alltid en liten chansning med att handla från utlandet men är vinsten så otroligt mycket större då motiverar det ju risken att chansa.

Känns som att ev garantiåtaganden inte är så mycket att lita på men det får man ju ha med som en risk. Skulle inte heller betala många % av huset innan det står på plats och är stomrest.
 
Intressant! Hur stor kåk ska du bygga och vad kostar det?
 
holsten skrev:
Intresserad av att få respons om det finns någon som nyligen köpt prefab från Baltikum, ska precis skriva på ett avtal och det vore intressant att få referenser.

Men... Vad är det som gör att man vill ha ett Lettländskt hus????? De lär väl inte vara samma standard som svenskt på långa vägar?
 
Peter&Sirpa skrev:
Men... Vad är det som gör att man vill ha ett Lettländskt hus????? De lär väl inte vara samma standard som svenskt på långa vägar?
De måste följa samma regler som alla andra i sverige.
 
Jo visst måste dom förlja samma regler, men gör dom det? Ett Lettiskt prefabhus lär väl vara konstruerat i enlighet med gällande byggnormer och lagar i Lettland. Hur dom ser ut i förhållande till Sveriges vet jag inte, Men som byggherre är du själv skyldig att se till att Svenskt regelverk följs så det kan ju bli en maffig uppgift att verifiera detta..

Eller så struntar man helt enkelt i byggnormer och bygger ändå.
 
FieroGT skrev:
De måste följa samma regler som alla andra i sverige.

Ja men inte tror jag de håller samma standard. Tillomed de finksa husen känns ibland lite konstiga ur svensk synvinkel. Tillexempel den obligatoriska diskgallret i porslinsskåpet. Där finns inga fasta hyllor utan bara galler.
 
Enligt mig är det ren idioti att tro att ett Lettländkst hus byggt i Östeuropa skulle motsvara ett svenskt hus. Kan aldrig vara så.
 
Jag vet folk som provat med polska prefabhus...
Inge vidare...
 
Freddy_kruger skrev:
Jag vet folk som provat med polska prefabhus...
Inge vidare...
Det stämmer. Men däremot eget bygge med svensk projektledare och polska murare blir hur bra som helst. Men då ska man taga folk som kan det!
Nästa varje bonde i polen byggt eget hus själv. Och tror sig vara proffs. Men de som har firmor som fungerat i minst 5 år kan man räkna med. Kvalitetsmässigt :S .

Men har du en egen projektledare (kan vara du om du kan lite om bygge) kan det bli hur fint som helst.

Man ska verkligen fundera om och om igen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.