Y
Alltså, jag kan inte sluta leka med tanken att man skulle haft en vedpanna likförbannat nu när jag väl slitit ut den gamle och börjat göra tvättstuga utav pannrummet i garaget..

Men.. Nu vill jag inte ha en smutsig panna i garaget...

Sen tror jag mig ha sett reklam om att ha panna i ett fristående litet hus...

En container kan man ju fåtag på billig, och i en sån kan man ju allt pilla in en bra tank och en panna...

Okej, kanske inte det snyggaste att ha intill huset dock... är det största problemet som jag ser det...

fast ni som kan något - vilka problem ser ni?
 
_ap_
Varför inte köpa en "ren" panna, blir säkert billigare än att flytta ut anläggningen?
Finns pannor med fungerande spaksotning och allmänt lite underhåll..

Några problem att sätta allt i conainer är det väl inte bara det finns pengar ;)
 
Y
Nja, nje, ingen fullsize vedpanna i garaget igen vore väl om jag byggde ut garaget då så den fick egen sektion vidsidan om.. coolast vore ju någon halv container man bara kunde köra ut med traktorn vid behov, när ett träd har fallit eller om man fått lite billig ved.. hehe

Undra hur stort det behöver vara, ifall man kanske kan bygga neråt, stor tank under marknivå sen bara en liten stuga ovanpå marken med pannan..?... man behöver ju inte bygglov för cykelförråd och annat smått, fast räknas det ifall man gör en källare under dem? hehe
 
Redigerat:
Jag har sett en sådan på nätet någonstans, då hade dom gjort ett snedtak med solfångare på.
Den fanns som byggsats, men jag tror den gick på 200-300.000 totalt med allt
 
Y
200-300tusen kändes ju lite sådär väl saftigt.. däremot kunde man ju lånat idéer och byggt nåt eget projekt..:)

behövs det bygglov att göra källare under typ verkstadsbod?
 
Detta är innuti en 10ft container som är isolerad invändigt...

Ganska gott om plats eller? Man får nog in en ganska stor acktank om den är fyrkantig...

En container i detta skick hittar man ju för 10 000-20 000:-

1265217082_resized.jpg
 
Y
det vore ju så himla coolt att haft... :)
 
Nackdelen med container är att inget av förlusterna från panna och tank kommer till nytta i någon lokal. Bygga ut garaget känns mer ekonomiskt.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.