K
Curt Wrigfors Team Boro (huvudkontor i Landsbro väl?) gick i konkurs vid lågkonjunkturen i början av 1990-talet.

Då och då hör jag talas om det här. Folk fick inte de hus som de betalat för osv. Lilla samhället Landsbro utanför Vetlanda verkar ju fortfarande, trots att inget av Team Boro finns kvar, mest känt för detta fd företag.

Jag är född '86 så jag var ju ganska ung då.. Har inte alls kläm på vad som egentligen hände, men jag är ganska nyfiken. Och Google ger mig inget svar alls!

  • Var det ett stort företag när de konkade (kanske jämföra med någon tillverkare som finns idag)? Eller gjorde de bara några få hus per år?
  • Var det en stor händelse överhuvudtaget, eller uppförstorat i efterhand?


OBS! Den här tråden rör bara vad som hände vid Team Boros konkurs i början på '90. Vi behöver inte blanda in några av de hustillverkare som använder varunamnet idag..
 
sök på tex Team Boro på www.nt.se eller team boro konkurs här på forumet. det verkar ha varit ca 60 anställda.

/abbe
 
K
Hej och tack!!


..men på www.nt.se är det bara någon Team Boro-konkurs runt 2004 i Västervik/Valdemarsvik-trakten.
Jag är mer nyfiken på med Team Boro i Landsbro i början på 90-talet.

Och när jag googlar på Team Boro konkurs så är det också Team Boro-konkursen 2004 som jag hittar info om!
 
Imorgon kommer det bl.a. handla om Curt Wrigfors i tv-programmet byggfusk. Kanske du får något svar på dina frågor.
 
K
Det får jag titta på! Länken som jag skickade i mitt förra inlägg var riktigt intressant. Precis vad det var jag letade efter. Läs det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.