Jag letar efter försänkta spårskruvar i miniformat och har hittills gått bet. Skruvarna håller låsbeslag mm på ett gammalt skåp. Dimensionerna är: totallängd 10mm skruvskallen diameter är 3 mm och skruvdiametern strax under skallen är 1,5 mm.
Så smått hittar man inte på byggvaruhusen precis.. Någon som har något tips? Butiksförsäljning i Malmö-regionen skulle vara enklast.

BAN skrev:
Jag letar efter försänkta spårskruvar i miniformat och har hittills gått bet. Skruvarna håller låsbeslag mm på ett gammalt skåp. Dimensionerna är: totallängd 10mm skruvskallen diameter är 3 mm och skruvdiametern strax under skallen är 1,5 mm.
Så smått hittar man inte på byggvaruhusen precis.. Någon som har något tips? Butiksförsäljning i Malmö-regionen skulle vara enklast.
Kan inte säga att jag har svaret, men skruvar i den storleken har jag (tycker jag) fått med till vissa plastlådor på Elfa som man bygger in elektronik i. Minsta dimension jag hittar hos dem är 2.2 mmx6.5 mm plåtskruv. Så elektronik/instrument-firmor kan vara en chans.

--- Mats ---

Ikea har tror jag. Bauhaus kan ha, men jag vet inte om dom har under 12 mm i längd. Annars tror jag Wurth har det mesta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.