Hej!
Jag är på jakt efter en 2,50 m hög spegeldörr från sekelskiftet. Maxbredd 90 cm. Är det någon som har att sälja? Eller någon som vet någon som kan bygga till en gammal dörr billigt?
Tack!
/Ina
 
Jag är ute efter motsv, men 2.40 i höjd samt en totalbredd om 1.22... Halvfranska speglar..

Jag letar på Nacka Byggnadsvård, Byggigen samt på Google. Jag har även skickat ut förfrågningar till olika snickerier för att få pris på nytillverkning men inväntar fortfarande på bud...

Lycka till
 
detta kanske är uppenbart för er själva men dörr 1 låter som en osannolikt hög enkeldörr med 1700-talsbredd och dörr 2 låter som en normalbred 1800-talsdubbeldörr i urban miljö...om ni specificerar dörrarna såhär lär ni få ganska märklig respons både härifrån och från snickerier. vad är ni ute efter?
 
Hejsan!
Tack för ditt svar. Du verkar sannerlige vara ett proffs!
Jag är helt enkelt ute efter en dörr som jag tycker är riktigt snygg och det skulle den här vara. Pampig och annorlunda. Huruvida den är rätt eller ej spelar inte så stor roll. Vet du var jag kan hitta liknande eller hur jag gör en sån av en gammal dörr?
Mvh
 
Är det fråga om enkeldörr eller dubbeldörr, dvs 1 dörrblad, eller 2? Om enkeldörr så finns det sannolikt inga dörrar från sekelskiftet (1900) att hitta med de måtten, utan det är nysnickeri som gäller, men proportionerna riskerar ändå att bli konstiga, litet som en extremt uppförstorad garderobsdörr. Är det dubbeldörr så finns det inte heller några sekelskiftesdörrar med de måtten, så det är nysnickeri där med, men då vill du nog även ha dörrblad om vardera 60 cm minst till den höga höjden.
 
Om du inte hittar så hög dörr, kan du kanske sätta ett överljus, dvs ett liggande spröjsat lågt fönster ovanför dörren?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.