Vad är bäst att använda för material om man vill göra en lätt sängstomme?
Mdf eller hyvlat virke.
 
Det beror nog mycket på hur stommen ska se ut. Är det stående skivor som ska bära sängarna är det ju MDF som gäller, är det mer en konventionell stomme med ben hade jag använt hyvlat virke med tanke på att MDF ofta bågnar.
 
Vet inte hur jag ska göra ännu, men konstruktionen ska kunna hissas upp i taket.
 
Fundera på om du kan använda aluminiumprofiler för delar som inte syns. MDF är ganska tungt. Kanske kan du bygga någon form av ramkonstruktion av hyvlat virke (+ ev Alu-profiler) och klä in det hela med en tunn plywoodskiva.
 
Du får nog utveckla den där konstruktionen lite mer om vi ska kunna hjälpa dig.
 
Förlåt för OT men är det bara jag som får "tjejen som visste för mycket" vibbar?
 
Ronnyh skrev:
Förlåt för OT men är det bara jag som får "tjejen som visste för mycket" vibbar?
Va, vad har jag missat? Förstår inte.
 
krijo1 skrev:
Va, vad har jag missat? Förstår inte.
En film som var populär för ett större antal år sedan, som visar ett välinrett sovrum med mycket snickarglädke bakom (garderob, uppfällbar säng, dolda garderobsdörrar med inbyggda hyllor och förvaringslösningar, infälld likväl som mindre infälld belysning, ...).

--- Mats ---
 
Fick bara idéer om ungkarlslyan, men istället för att den fälls ut från väggen till discomusik så hissas den sakta ner från taket med snurrande diskokulor och allt.
Nu tror jag inte att det är TS idé att ha det på det sättet, men det vore ju lite kul på något sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.