Köpte deras kombistege där igår för 595:-
Ni vet den där med fyra delar som kan vikas i alla möjliga vinklar.

Såg även en Hitachi handcirkel för 1195:- enda nackdelen som jag ser det är att den saknar klyvkniv och jag fattar inte hur in i något den sågen kan vara godkänd för försäljning i Sverige. Det är lite väl lätt att kapa fingrar om man är van vid klyvkniv så jag vägrar använda en sådan.

Men stegen var ett fynd! Dessutom kan den användas som stativ för kap/geren om man vill.

/Kent
 
Måste också berätta om mina fynd från förra veckan och nu. Jag köpte en Makita 2470 Borrhammare och Makita 9558 125mm vinkelslip, men Jula hade såklart slut på dessa i alla butiker, så jag åkte till Bauhaus istället och köpte dom där för ytterligare 12% lägre pris.:D
Sen köpte jag ny ABAC 150 liters kompressor på Jula för under halva priset, samt en Bosch GWS 22-180 vinkelkap. Så jag är väldigt nöjd.:)
 
Kan man stå på plattformen på denna modell på stegen? Stod att man bara får använda stegen som friliggande eller anliggande men det förstod jag inte hur de menade.
 
Bezt skrev:
Kan man stå på plattformen på denna modell på stegen? Stod att man bara får använda stegen som friliggande eller anliggande men det förstod jag inte hur de menade.
Finns plattor att köpa till som man kan lägga på
 
Eller så lägger man några spillbrädor/reglar och slår några spik från undersidan och böjer dessa kring stegpinnarna. Inte lika flexibelt men fungerar. Eller också skiter man i det med och övar upp balanssinnet genom att balansera direkt på stegpinnarna...
 
jag va på jula igår. såg oxå den där kombistegen. tydligen hade de 50% på den? mycket reade dom ut. gick o göra fynd! :)
 
Jag menade mer om det håller att stå på plattformen, när jag sett sådana här billiga stegar förut har det stått att det inte är avsett att stå på plattformen och då försvinner ju nyttan kan jag tycka. Men det är kanske för att garantera sig rättsligt som de skriver så.
 
mekar-anders skrev:
Måste också berätta om mina fynd från förra veckan och nu. Jag köpte en Makita 2470 Borrhammare och Makita 9558 125mm vinkelslip, men Jula hade såklart slut på dessa i alla butiker, så jag åkte till Bauhaus istället och köpte dom där för ytterligare 12% lägre pris.:D
Sen köpte jag ny ABAC 150 liters kompressor på Jula för under halva priset, samt en Bosch GWS 22-180 vinkelkap. Så jag är väldigt nöjd.:)
ABAC fanns den i Uppsala till halva priset?
 
Suhagg skrev:
ABAC fanns den i Uppsala till halva priset?
Alla intressanta grejer var sopslut på Jula i Uppsala, redan tidigt under rean.
Kompressorn åkte jag och köpte i Eskilstuna, kapen köpte jag på Jula på Värmdö, hade ändå ärende dit så jag knep den sista i hela mellansverige.
Måste säga att det är ofta Jula i Uppsala inte haft grejer på hyllan även i normala fall. Flera gånger jag fått åka till andra ställen och handlat prylar när jag behövt ha tag i nåt speciellt.
 
mekar-anders skrev:
Alla intressanta grejer var sopslut på Jula i Uppsala, redan tidigt under rean.
Kompressorn åkte jag och köpte i Eskilstuna, kapen köpte jag på Jula på Värmdö, hade ändå ärende dit så jag knep den sista i hela mellansverige.
Måste säga att det är ofta Jula i Uppsala inte haft grejer på hyllan även i normala fall. Flera gånger jag fått åka till andra ställen och handlat prylar när jag behövt ha tag i nåt speciellt.
Var hittar man mera spec på den? Hittade bara den 200l på Jula.se
http://www.jula.se/luftkompressor-b5900-200-l-125333
 
Suhagg skrev:
Var hittar man mera spec på den? Hittade bara den 200l på Jula.se
[länk]
Tror Jula sålde slut på den modellen helt, de rensade ju ut alla proffsverktyg m.m.
Men den jag köpte är 150l, trefas, 4hkr, tvåcylindrig.
 
Vad behöver jag för spec på en kompressor om jag vill orka dra en normalstor muttermaskin att byta däck på bilen med t.ex. samt lite annat allt i allo?
Vad är minsta krav på tank, motor, och l/min?


http://www.duabhuset.se/showProduct.php?id=49&ref=offer&pos=1
Spänning 400 V
Motoreffekt 4 hk
Varvtal 1200 r/min
Fri avg. luft 380 l/min
Genomlupen luftmängd 540 l/min
Max arbetstryck 10 bar
 
Suhagg skrev:
Vad behöver jag för spec på en kompressor om jag vill orka dra en normalstor muttermaskin att byta däck på bilen med t.ex. samt lite annat allt i allo?
Vad är minsta krav på tank, motor, och l/min?


[länk]
Den du länkat till klarar du dig lekande på för att köra mutterknacken. En mutterknack är inte särskilt luftkrävande, de maskiner som brukar sluka mest är bläster och slipmaskiner.

Duabhusets kompressorer brukar vara väldigt vettiga också.
 
Peter Sternersson skrev:
Den du länkat till klarar du dig lekande på för att köra mutterknacken. En mutterknack är inte särskilt luftkrävande, de maskiner som brukar sluka mest är bläster och slipmaskiner.

Duabhusets kompressorer brukar vara väldigt vettiga också.
Tack. Mitt användande av komressorn är till större delen att den står oanvänd och sen tvärt behöver man dra igång den och göra något.
Ska ha den lite ljudisolerat så det gör inget att den får stå och gå när den ska användas. Men minst 100l tank borde väl vara minimum?
 
Suhagg skrev:
Tack. Mitt användande av komressorn är till större delen att den står oanvänd och sen tvärt behöver man dra igång den och göra något.
Ska ha den lite ljudisolerat så det gör inget att den får stå och gå när den ska användas. Men minst 100l tank borde väl vara minimum?
Ja fy fan en sån kompressor grejar de allra flesta verktyg.
Tycker inte det finns något riktigt minimum, allt beror på hur törstigt verktyget är på luft och hur stort block det är på. En ganska liten tank med rejält block som kan leverera luftmängd därefter funkar perfekt också, enda nackdelen är att den startar oftare än med större tank. men såklart, ju större tank du har möjlighet att ha, desto bättre. Men säg en 3hkr 50liters skulle nog också räcka för dina krav. men större desto bättre och roligare tycker jag, då är du aldrig begränsad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.