Mikael_L
kinglolle skrev:
Gladiator golvet är något jag verkligen kan rekommendera. Bra klinkers kostar med allt runtomkring en hel del + mkt jobb. Gladiatorgolvet smäller man upp på några timmar, det håller för det mesta och är mjukt/skönt att mecka eller jobba på. Tål tom lite svetsstänk och har man en permanent svetsplats där det blir mkt belastning finns golv med godkänd beläggning även för det.

Sen att det är snyggt är väl en stor fördel om man som jag vill ha färgkoordinerat och matchat

MVH Lorant
Ja golvplattorna går loss på drygt 540:-/kvm. Det är ganska mycket flis. Men som du säger klinker + fix + fog + arbete blir ju också en del.

Är det inte keramik eller metall är det väl dessutom vänligare mot verktyg och knän.
 
Mikael_L
altaxis skrev:
Jag tyckte i och för sig att det var snygga garage (och bilar:wow:) men jag vill skruva med bilen (och annat) i garaget, inte äta finmiddag där...
Och jag vill bo finare, mycket finare, själv än bilarna. :)
 
Mikael_L skrev:
Ja golvplattorna går loss på drygt 540:-/kvm. Det är ganska mycket flis. Men som du säger klinker + fix + fog + arbete blir ju också en del.

Är det inte keramik eller metall är det väl dessutom vänligare mot verktyg och knän.

Jag har funderat på de golvplattorna men 540kr/m2 blir ju en del när det är ca 70m2 som ska ha golv (i framtiden). Funderar istället på Biltemas garageklinkers som många verkar nöjda med. Gör man jobbet själv så blir det om man inte räknar sin egen tid i pengar inte ens hälften av den kostnaden.
På klinkers får man helt enkelt ha knäskydd och se till att man inte tappar sina verktyg:p.
 
Ja det funkar ypperligt med punktbelastningen med en garagedomkraft även lite rejälare. Den är anpassad för USA marknaden och tål punktbelastning vid lyft av större jänkarjeepar med domkraft.

Inga problem att rulla runt med varken tunga verktygsvagnar, liten kompressor eller vår kära garagehora om uttrycket får tillåtas. Skulle man någon gång behöva lägga sig mot golvet vid meckande eller ner med knä etc så är det ju mkt varmare känsla och mjukare golv.

Gör man jobbet själv så är ju klinkers ett bra alternativ om man inte värderar sin tid alltför högt, vilket jag i och för sig inte gör. För mig var det som lockad att jag ville ha tvåfärgat med grått och rött i garaget och gillade golvet + att det går att förhandla priset så jag är närmare halva det priset ni nämner /kvm så därför har jag köpt till båda bilverkstad och allmän snickeri/mekverkstad. Så hade jag fått ge fullpris hade jag aldrig haft råd med de nästan 150 kvm mina två verkstäder är på :)
 
Glömde nämna det att Garageworks har ju även racedeck golvet som också har liknande funktioner och hållbarhet. Kör man på Racedeck XL så kostar ju den runt 400kr/kvm och är ett bra alternativ.

MVH Lorant
 
kinglolle skrev:
Ja det funkar ypperligt med punktbelastningen med en garagedomkraft även lite rejälare. Den är anpassad för USA marknaden och tål punktbelastning vid lyft av större jänkarjeepar med domkraft.

Inga problem att rulla runt med varken tunga verktygsvagnar, liten kompressor eller vår kära garagehora om uttrycket får tillåtas. Skulle man någon gång behöva lägga sig mot golvet vid meckande eller ner med knä etc så är det ju mkt varmare känsla och mjukare golv.

Gör man jobbet själv så är ju klinkers ett bra alternativ om man inte värderar sin tid alltför högt, vilket jag i och för sig inte gör. För mig var det som lockad att jag ville ha tvåfärgat med grått och rött i garaget och gillade golvet + att det går att förhandla priset så jag är närmare halva det priset ni nämner /kvm så därför har jag köpt till båda bilverkstad och allmän snickeri/mekverkstad. Så hade jag fått ge fullpris hade jag aldrig haft råd med de nästan 150 kvm mina två verkstäder är på :)
Det låter ju bra, kanske man ska börja spara till det nu så man har råd när det blir dags:).
Du kanske inte vill svara offentligt men man blir ju lite nyfiken på vad du hade för förhandlingsargument mot Garageworks för att få ett sånt bra pris. Köpte du en massa andra inredningsdetaljer oxå lr?

Skulle jag lagt klinkers nu så hade jag inte värderat min tid speciellt högt eftersom jag fn är arbetslös...q(;^;)p
 
kinlolle: Du har inga bilder på mästerverket?
 
Bilder kommer har bara inte gjort klart det. Är alldeles för mycket annat som går före såsom själva bilen som meckas med, husrenovering, biorum mm. Lägger upp framöver

Nja förhandlingsläget var att man känner killarna från gamla bilhobbyn och var med när de funderade på att starta så jag var bland de första kunderna. Men vet att andra kunder har fått bra priser mot att använda mkt produkter och kunna tänka sig att ställa upp på marknadsföringsbilder eller vissa kunder har tom ställt upp som show-verkstad. Alltså om någon kontaktar Garageworks i dina trakter och ställer frågor kan företaget få erbjuda att de vid kontakt med dig får hälsa på i din verkstad och kika på prylarna live.

Jag har en liknande deal men som sagt ännu bättre möjligheter när man var så tidigt ute innan deras egna marknadsföringskampanker, bygglov etc kom igång.

MVH Lorant
 
Om det nu blir så att jag om något år köper deras produkter så kan man ju absolut erbjuda sig att visa det för presumtiva kunder mot lite rabatt. I jämförelse med dig lär man väl inte få så mkt men lite rabatt kan gu göra att man faktiskt väljer deras grejer framför klinkers lr liknande. Det går ju som du säger fortare än att lägga klinkers (antar jag, har aldrig lagt någotdera:rolleyes:).
 
anrobe skrev:
Lite fler tips på garage-inredning.... dreggel:

[länk]
Holy Cr*p!! :p:p:p:wow::wow::wow:

Och så går man ibland och undrar vad det är för mening med att slita och släpa för att tjäna pengar. Nu vet jag!! :D:D
 
da ar det koket jag har delar ifran gammal standard da det enbart ar 80 hogt nanstans, 90 elller lite over ar nog lagom hojd.
ska forsoka hinna bygga rullhurtsar som passar in under banken i helgen och se om det bli vettigt. nan losning for att koppla samman dem maste till sa man kan fa en langre mobil bank vid behov.
 
Ja har du någorlunda slätt går det ju enormt fort att lägga. Ett helt garage på 60-70 kvm gör 2 pers på några timmar (ej räknat att städa ur och montera tillbaka) alternativet en heldag om man är ensam. Detta förutsatt att du kan kapa skivorna på ett snabbt och enkelt sätt. Ett enkelt tips är kap/ger med en skitklinga som du inte är rädd om :)

/Lorant
 
Några saker som jag har upptäckt nu när jag inrett mitt garage är:

-Massor med hyllor för t ex dunkar, domkraft, stöttor osv. Annars hamnar det bara på golvet.
-Verktygstavla där man håller på med bilen med de vanligaste verktygen som blocknycklar, spärrskaft och hylsor.
-Verktygsskåp med lådor för övriga verktyg.
-köksskåp, garderober motsvarande för färgburkar, större elverktyg etc.
-En bänk i anslutning till bilarna med skruvstäd för att mecka med smutsiga bilsaker.
-En annan bänk någon annanstans för lite renare och finare jobb.

Ska lägga upp lite bilder på hur jag har gjort när jag får tid.
 
Jag slängde in svärmor o svärfars gamla köks underskåp och satten en bänkskiva ovanpå, har fungerat perfekt i kombination med hyllplan ovanför och en verktygstavla bredvid. Har fyllt sin funktion men funderar starkt på att komma över något snyggare och måla golvet ljusgrått göra garaget lite stilrent men hur lätt är det när man är ensam om att hålla ordning i garaget. Moped, bilar, åkgräsklippare med mer som ska samsas..på 86 kvm
 
Måste tipsa om arkivskåp i plåt. De brukar ha 4 lådor och det finns sådana med riktiga lådor alltså inte sådana med öppna lådsidor för hängmappar. Jag har fyra i garaget med lådorna märkta med dymo tejp. Elverktyg, båten, olja, spik, skruv, grovverktyg osv. grym ordning. Har även en i pannrummet ! Har man tur kan man få tag i dessa gratis men jag köpte tre snygga för typ 1000:-

Jag har även monterat upp 3 hyllor längs med en vägg. Gjord av konsoler på skenor. Istället för hyllplan har jag monterat 2st 28x70 reglar. Sedan har jag fyllt hyllplanen med typ 25-30 stycken plastlådor från IKEA. Alla uppmärkta med dymo (naturligtvis): lim/silikon, beslag, slip, kanin, borr, puts, schampo, tryckluft...

Mycket tack vare denna förvaring vet jag alltid var det mesta ligger och skall ligga. Nästan iallafall. Och det blir lätt att städa...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.