Hej!

Jag har lagt in en annons tidgare och fått fina svar men inget som lett mig rätt. Lägger därför ut frågan igen med en ny formulering.

Jag är på jakt efter en spegeldörr från sekelskiftet som är 250 cm hög och 80-90 cm bred.

Helst vill jag hitta en gammal original. Har letat men inte hittat ännu. Några fler tips?
Annars kan jag också tänka mig att måttbeställa en.
Vet någon någon bra och billig finsnickare i Stockholmstrakten som kan hjälpa mig?

Mycket tacksam för svar!
 
Jag var uppe i trakten norr om Uppsala hos Gysinge byggnadsvård och hämtAde dörrar till lägenheten i Malmö. Googla och kolla in deras hemsida, där de lagt ut det mesta med bilder. Ingela är trevlig och hjälpsam om du ringer. Annars så finns det ett ställe i Malmö som heter Återbyggnadsdepån och dom har gamla dörrar i sjok. Tyvärr så hade de inte våra mått.
 
Och det där.. "bra och billig" går inte ihop riktigt. Är finsnickerierna bra så tar de vad det kostar. Skulle tippa på 6 - 8 lusingar.
 
Om du har lite tålamod och är vaksam på blocket ett tag kan du med lite tur komma över bra och billiga dörrar. Man får ha lite fantasi när man söker eftersom inte alla skriver spegeldörr, och långt ifrån alla anger måtten. Söker du med ordet: *dörr* så ser stjärnorna till att du får massor med irrelevanta träffar, men kanske någon relevant.

Erik
 
Tack för alla svar!
Jag tror inte på att hitta någon dörr längre. har försökt överallt nu. Tänker nog att jag ska beställa en.
Är det någon som har någon finsnickare som skulle kunna göra dörren?
/Ina
 
Tack för alla hjälpsamma svar. Jag har nu hittat en dörr hos Resin Wood i Bromma. Dörren är inte riktigt 2,50 cm men de bygger på den till mig och det blir mycket billigare än att bygga en helt ny. Jag är supernöjd.
Mvh
 
Va kul att det löste sig till slut för dig Ina-79. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.