Hej

är på jakt efter trippelströmbrytare med 2 dimmers och en strömbrytare på samma rad. infällt. köpte 2 dimmer och en brytare men ramarna får ej plats..Någon som vet hur man går tillväga...strömbrytaren är överts och nedanför skall 2 dimmers sitta.
 
Du säger först att du ska ha en "trippelbrytare" på "samma rad"? 1st brytare med tre knappar? Sen säger du "strömbrytaren är överts och nedanför skall 2 dimmers sitta"?

Ska du ha två dimmers samt en brytare i samma brytare måste du sätta en 3x1pol (strömbrytare med tre knappar) sätta fjädrar på två av knapparna, sedan rymma två tryckknappsdimmrar någonstans. Samt använda tredje knappen till vanlig brytare.
 
Jag kanske förklarade som en kråka.hehe...Jag har alltså 3 eldosor på rad. dom två nedersta gå till vardagsrum där dimmers e tänk och den översta går till hallen där tanken är o ha en knapp bara...Det är alltså vertikalt ja pratar om. köpte två dimmers idag och en knapp men ja får inte plats med ramarna...eldosorna sitter för tätt...finns de någon ram man kan köpa kanske.tack för hjälpen förresten
 
Du behöver en trefacksram.Om jag förstår dig rätt så har du försökt få ihop det med de medföljande enfackramarna.

//Patrik
 
Precis..3 facksram är jag på jakt efter..Hittade en på nätet men dom skulle ha 800 spänn för den..E dom verkligen så dyra..KNappen och dimmrarna har namnet elko.Det måste väll gå o få tag på billigare eller
 
tackar för info. Åker till clas olsson direkt imorgon
 
det är vitt glas den jag länkade är i plast.
 
ahh nu fattar jag.förstår varför ja inte blev döpt till blixten...tackar för all hjälp.:)
 
inga problem hoppas allt löser sig. Det är inte alltid man kopplar direkt:)
 
wickerman skrev:
[länk] Plus Option ramar

denna kollade jag på..va e skillnaden igenligen
Det är olika strömställarserier. Elko plus är en serie och Elko standard är en annan.

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.