Vad gissar ni att det kostar att skaffa en enkel kamin samt skorsten osv till ett nybygge? Plåtdetaljer på tak m.m.

10.000kr får man en fin kamin för, vad är det mer som kostar?

andorra.jpg
 
om ja inte minns fel så kosta våran premodul skorsten ca 15000kr
även kaminen var dyrare, 22000kr men de finns ju självklart olika prisklasser till allt.
 
Tack
Låt säga lågt räknat 30.000kr för kamin + skorsten. Ved tillkommer
Tror jag kör en braskaminsdvd och köper el till min jordvärmepump i 15år för de pengarna istället. :cool:
 
Redigerat:
Braskamins DVD är som silikonbröst, ser bra ut men är inte äkta.:rolleyes:
 
Bror ju helt och håller på hur lång skorstenen ska vara ? och vad för skorsten du ska ha ? jag kan rekomendera dig att kolla på DENNA bra pris på den och den ger i från sig grymt mycket värme.. har den i stugan..
 
Hemmakatten
En braskaminsDVD värmer inte lika bra vid strömavbrott heller... Inte heller kan man stödelda i den när elpriset rakar i höjden... Och inte höjer den värdet på huset det minsta lilla den dag ni tänker sälja...
 
Kanske lika bra att sätta in. Har inget direkt behov men görs det inte från början kommer det aldrig bli av har jag en känsla av.
 
Hej

En conura kamin ligger från 15000:- och uppåt beroende på utförande

En plåtskorsten kan du räkna ca 2000:-/meter (inkl huv) måste mynna ut över nocken samt en minst en meter över själva taket.
 
Näe, dom har visst ändrat reglerna för skorstenen precis. Höjden styrs av var den är placerad, jag uppfattade det som att avståndet till nock styr.

I övrigt så kollade jag just pris för en contura 585 + premodul skorsten. Allt inkluderat förutom installation och takstegar så kostade det cirka 31k.
 
Hej!
Kunde inte låta bli att skriva när jag såg en "Palm" på nätet.d^_^b
Inte så ofta.

Mvh/ P Palm

Sorry att jag inte hade något att bidra med till tråden. ds.;)
 
har fått ca pris på 43000kr på liknande contura som den på bilden. det var inkl allt och jag har ca 6m till nock.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.