8 001 läst · 6 svar
8k läst
6 svar
Stöld/Brand försäkring under byggtiden.
Hej! Kan nån tipsa mig om vilket försäkringsbolag som är bäst att ha under byggtiden? Jag letar efter en försäkring med bra villkor om det skulle inträffa stölder, olyckor eller brand.
Finns det något bolag som har "drulleförsäkring"? Allt kan ju hända liksom..
Tacksam för tips och synpunkter.
Finns det något bolag som har "drulleförsäkring"? Allt kan ju hända liksom..
Tacksam för tips och synpunkter.
Eksjöhus använder Dina försäkringar för detta!
dom flesta seriösa husföretag köper en vanlig villa försäkring på hus dom levererar.
denna täcker brand,inbrott,skador från oväder m,m.
men blanda inte denna med den försäkring samtliga entrepenörer måste ha.( ansvar m,m )
och även byggfels och färdigställande försäkring dessa 2 är helt annat.
men hör gärna med erat bolag eller det som följer husleverans ( står i lev deklaration ) vad som gäller ,och kan allrisk köpas till så råder jag starkt till detta.
denna täcker brand,inbrott,skador från oväder m,m.
men blanda inte denna med den försäkring samtliga entrepenörer måste ha.( ansvar m,m )
och även byggfels och färdigställande försäkring dessa 2 är helt annat.
men hör gärna med erat bolag eller det som följer husleverans ( står i lev deklaration ) vad som gäller ,och kan allrisk köpas till så råder jag starkt till detta.
Det är entreprenörens/leverantörens ansvar att stå för försäkringar för allt som finns på byggplatsen fram till slutbesiktningsdagen.
Undantaget är sådana saker som du tillhandahåller. Dessa borde gå att försäkra genom någon form av utökad hemförsäkring.
Undantaget är sådana saker som du tillhandahåller. Dessa borde gå att försäkra genom någon form av utökad hemförsäkring.
Volvo,
Står detta i ABS 09 eller var framgår detta ? Skall ju bygga med delad entreprenad och sitter just och klurar om detta måste förtydligas i avtalet.
Ex om snickaren köper in material som faktureras mig men som förvaras hos honom tills dess att det är på plats.. (nu skall ju allt faktureras i efterskott så det är väl en rent hypotetisk fråga men det kan vara bra att ha tänkte igenom detta).
Står detta i ABS 09 eller var framgår detta ? Skall ju bygga med delad entreprenad och sitter just och klurar om detta måste förtydligas i avtalet.
Ex om snickaren köper in material som faktureras mig men som förvaras hos honom tills dess att det är på plats.. (nu skall ju allt faktureras i efterskott så det är väl en rent hypotetisk fråga men det kan vara bra att ha tänkte igenom detta).