Vår renovering av vårt kök skulle ta 2 veckor, det tog ca 6 veckor.
Luckorna skulle ta ca 1 vecka att reparera och sprutmålas, det skulle mao vara klart för ca 5 veckor sen - vi har inte fått dem ännu.

Tiden var en muntlig överenskommelse (idiot som jag är så har jag inte det på papper)
 
Tycker inte att 5 veckor försening är ok, men sen hur du skall driva det mot klantverkan det är svårare.
Du får börja med att påtala förseningen och se om dom är intresserade av att kompensera dig.
 
Hoppas de gör ett bättre arbete än vid min luckmålning - där lackade de fel sida på en av luckorna, en annan tappade de i golvet när de skulle leverera dem och fick ta tillbaka för ny målning. Jag borde förstås ha anat oråd redan när de kom för att demontera luckorna och det första de frågade var "Har du en skruvmejsel?"
 
b8q skrev:
Jag borde förstås ha anat oråd redan när de kom för att demontera luckorna och det första de frågade var "Har du en skruvmejsel?"
Lite som att sätta sig tillrätta i planet till xxx och få höra i högtalarsystemet 'detta är piloten, någon som vill hjälpa till att starta?' Huva!
 
Mikael_L
*Pling* "- Är det någon som har en karta" :D
 
verkar som om de inte blir klara denna veckan heller q(;^;)p
 
Antar att du betalat allt redan, annars är det väl bara att hålla inne med (delar av) betalningen. 10% tycker jag inte är oskäligt för en sådan försening.
 
Det är det som är det konstigaste .. vi ska betala när allt är klart, tycker att nån gång vill de väl ha sina pengar :S
 
Intressant, pengar brukar de ju villa ha delvis i förskott iaf. :D

Ta och läs lite i konsumenttjänstlagen och konsumentköplagen så hittar du en del matnyttigt om du behöver påtryckningsmedel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.