Ska köpa ny kyl och frys. Har funderat på Husqvarnas kyl och frys, svarta QR2349 OCH QT3249 men har sett så många negativa kommentarer om att de går sönder så fort, och dyrt att laga. Så nu funderar jag på Samsungs twin modeller istället, är det nån som har dem och vad tycker ni? Verkar bra inredning i dessa och snygga. Funderar även där på de svarta med långt handtag.
 
Jag funderar på samma som beata75 så erfarenheter mottages tacksamt.
 
Vi har haft våra i ca 1 vecka, så lite tidigt kanske att komma med djuplodande åsikter...
Men vi är väldigt nöjda hittills - gott om förvaring osv. Jag älskar ljuset i dem, "ismaskinen" funkar faktiskt, det trodde jag inte.
En nackdel är att det inte går in 1,5l flaskor i flaskstället, där får man ha andra flaskor.
 
VI har Samsungs fristående kyl + frys, nu har vi bara haft dom i ca 10v men dom fungerar bra så långt. Jag skulle dock vilja ha lite mer utrymme, men så kanske det är i alla moderna som har mer isolering än äldre varianter? Jag har inte undersökt om dom rymmer mer eller mindre än andra, jag gick på designen :)
 
Vi har haft en typ den här i drygt ett år och jag kan inte säga något elakt om den mer än att den ibland vill vibrera och låta lite. Vi är mycket nöjda med den.
 
AnneFi
min mamma och pappa har haft en sidebyside med ismaskin och vatten i över fem år. inget att klaga på.
 
Läst att Samsungs skåp låter betydligt mer än "normalt". Vad tycker ni som har dom?
 
Fiero skrev:
Läst att Samsungs skåp låter betydligt mer än "normalt". Vad tycker ni som har dom?
Det tycker jag inte och jag anser mig vara rätt känslig för saker som låter.
 
Oftast låter den inte så att man tänker på det, men som sagt ibland verkar den komma i något läge då den vill vibrera. Oftast hjälper det att bara knuffa till den lite då. Ibland får man möblera om lite bland sakerna om det t.ex är två flaskor som står och skakar mot varandra. Men det är som sagt bara ibland den låter lite.
 
Hej Har ett Samsung side by side som är 1 år. Det har slutat kyla 2 ggr utan någon varning, med resultat att allt i både kyl o frys blivit förstört. Service hittar inget fel och Samsung support slår bara ifrån sig. Vi vågar nu inte använda skåpet längre.
Syngo
 
Vilken modellbeteckning har ert kylskåp ?
Har ni pratat med konsumentvägledaren om problemet ? Om skåpet inte håller temperaturen så måste ni naturligtvis få ett utbytesskåp om de inte kan hitta någon fel, ni skall inte behöva oroa er för att maten helt plötsligt blir förstörd.
Hur fick ni ersatt all förstörd mat, gick det via hemförsäkringen eller hjälpte Samsung er med det ?
Hur länge hade ni skåpet innan det stannade första respektive andra gången ?
Låter för mig som att elektroniken spökar eller det är kontaktfel då skåpet bara stannat och ni sedan kunnat använda det igen.
 
RSG5UURS heter det Första gången var det ca 4 månader och nu ett år. Ja det verkar som om elektroniken hänger sig. Service var här idag och skulle byta ett kretskort men Samsung hade skickat fel kort trots att de hade all uppgifter... Vi har inte fått någon som helst ersättning från Samsung och deras filosofi verkar vara att att inte återkomma så slutar kunden att tjata...jättetråkig attityd...
Jag funderar på att prata med kunsumentvägledaren och höra vad man har för rättigheter. Någon som vet?
 
Redigerat:
Telefonnummer till närmsta konsumentvägledare finns på nätet alternativt telefonkatalogen. Vad det gäller ersättning så skulle jag tro att du kan utnyttja hemförsäkringen och Samsung borde stå för självrisken tycker jag. Men det vet nog konsumentvägledaren vad för regler som gäller.
 
Snygga produkter, men lever inte upp till någon som helst kvalité tyvärr.


Köpte kyl o frys av typen RZ80FDRS och RR82FDRS sommaren 2011.


Efter ett år pajade kylpaketet i kylen, gick på garantin (så tillvrida allt lungt, men man blev ju lite orolig när man pungat ut med 19300:- båda pjäserna).


Döm om min förvåning, nu när jag renoverat mitt kök i somras, så satte jag en maskeringstejp på båda maskinernas fronter (sidan) för att inte kladda ner mina dyrgripar med färg, denna tejp satt bara ett par timmar och när jag drog av tejpen så följde klarlacken på fronternas ytskikt med tejpen. Tejpen har jag använt för att maskera flertalet ytor i köket, och då satt den knappt fast när jag skulle dra loss den (i taket lossade den av sin egen vikt).


Nu ser fronterna alldeles blemiga och fläckiga ut (följde med i stora sjok).


Kontaktar Min återförsäljare Elon som tycker att detta borde skåpen tåla, de slussar mig vidare till samsung support, de svarar snabbt med att detta är självförvållat, utan att vilja undersöka saken närmare (är det kvalité?)


Köp inte deras kyl o frys, samsung har blivit för stora och bryr sig inte om dig som kund längre, då ska de heller inte få sälja några konsument produkter längre.


Jag hade hellre lagt pengarna på något billigt nonamemärke och förmodligen fått en bättre kvalitetsprodukt!


Besviken på Samsung!
 
  • Wow
sallad
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.