Hej allihop!

Jag har en tanke på att bygga ett vinställ i ett existerande slutet köksskåp (utrymme). Framifrån är det alltså en solid vitlackerad spånskiva och innanför ett hålrum, skåpet är placerat ovanför kylen och är egentligen bara till för att dölja utrymmet.

Tanken var då att borra ett antal hål i denna skiva, tillräckligt stora för att passa in vinflaskor och sedan bygga lämplig konstruktion för att flaskorna ska ligga rätt inne i skåpet. Jag undrar nu om ni känner till något företag som säljer metallinlägg, runda och lagom stora för ovan beskrivet syfte?

Försöker att få till en ritning på vad jag menar!

Tack på förhand,
Lars

image.png
 
Jag har inga tips på hur du ska lösa konstruktionen, men jag gillar vin och tycker inte att utrymmet ovanför kylen är lämplig förvaringsplats. Där blir det ofta varmt och det kan vibrera.
 
Jag hååler i o f med om att det inte är det bästa stället att förvara vin på, men annars borde väl vanliga grå PVC-avloppsrör funka? Billiga, lätta att bearbeta och limma - och sen blir det inte så skramligt som med metall.
 
Hmm, jag misstänkte det med! Så då skrotar jag nog idéen och försöker att komma på något annat att använda utrymmet till :D

Men tack för informationen och tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.