Hej!
Nu har jag krånglat i flera veckor för att försöka få tag i nån hantverkare som kan göra vårt badrum. Vi hr försökt med de två större frimorna i Borås, Georg Anderssons och Bygg&Kakel. Båda var ganska sega med offerter och verkade inte vara så intresserade av att göra vårt lilla badrum. Bygg&Kakel sa rätt ut att de inte hunnit göra vår offert eftersom de räknade på ett större jobb samtidigt. Hur prioriterat kommer då vårt badrum vara när de väl sätter igång med arbetet?

Eftersom vi ska ha våtrumsmatta verkar utbudet ganksa begränsat, så jag har bara varit i kontakt med en annan firma utöver dessa, MT måleri. Vi har jagat dem i ett par veckor nu men de ringer aldrig som de lovar. Kan de inte ens ringa tillbaka för att komma och kolla och lämna offert - kommer de då verkligen göra själva jobbet?

Nu är jag riktigt tröätt på det här - vill bara få vårt badrum fixat! Snälla, om ni har gjort om ert badrum (med våtrumsmatta) m h a en hantverkare från Borås eller i närheten och är nöjda - tipsa oss!!!!


(Ni behöver inte försöka övertala oss att kakla istället, på den dunkten är vi rätt bestämda! :surprised:))
 
Gå utanför Borås, jag tycker det verkar som om hantverkare är väldigt mobila.
Varför har ni bestämt er för badrumsmatta?
 
Vi har haft samma problem: svarar inte i tid, ringer inte tillbaka,"för litet jobb", fullbokade...jag listan känns oändlig sedan vi började "jaga" hantverkare för badrum bl.a i vårt hus. Vi började denna tiden FÖRRA ÅRET med att få tag och få gjort detta under hösten. En och annan hantverkare har vi sagt upp under hösten efter dåligt utförda jobb, gör inte klart mm. Badrummet är fortfarande inte påbörjat.
Hör här: Senaste byggfirman ringde jag till i November. De bad mig återkomma i slutet på januari. Det gjorde jag men då hade han inte sin almanacka där och skulle ringa mig veckan efter. Det gjorde han inte. Två veckor efter det ringde jag tillbaka igen och frågade varför han inte ringt. Svaret jag fick var då att "de hade fullt upp med att köra 19 plogbilar, det hade ju snöat så mycket". Jaha! Sedan när skall man veta att snickare/badrumsbyggare även är de som har ansvaret för snöröjning? Han avslutade med att säga att han skulle ringa igen när röjningen var över. Det är två veckor sedan nu som jag pratade med honom.
Jag vill bara skrika rakt ut av ilska! :@
...därför hade det varit lite kul att veta om ni lyckats få tag på nån!?

Hälsningar
Anna
 
Kolla med Sandareds Golv, de har nyss gjort ett badrumsjobb med matta i släkten, till full belåtenhet.
/greenbay
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.