Ja det kanske inte är så tydligt utmärkt vad som är vad... Master bedroom är det uppe i vänstra hörnet, den lilla utbyggnaden i det är klädkammare på 1,2 x 2,1 m. Nere i vänstra hörnet är ett arbetsrum på 9 kvm som kommer att vara barnrum så länge vår dotter vill vara nära oss.

Tvättstuga/groventre är bredvid köket. Den är inte så stor men genom att man kan ha dörrarna mitt på så kan man i alla fall utnyttja alla långa väggar till möblering.

Barnavdelningen är till höger med 2 lika stora sovrum och ett litet allrum utanför. Där är tanken att man ska ha soffan mot ytterväggen och bredden och dörrplaceringarna där är så att man får plats med en ordentlig 3-sitssoffa med schäslong. TV:n har man då på baksidan av det lilla förrådet (vi ska ha det till städskrubb) bredvid hallen.

Entren är bredvid köket till höger och den röda cirkeln är där kaminen ska stå.
 
Har föresten sett en blogg där de bygger ett Fiskarheden Safiren som de förlängt så att det är väldigt likt Lyckan Funkis både in- och utvändigt. Jag kommer inte ihåg vad bloggen heter, men jag hittade det när jag googlade "fiskarhedenvillan produktionskalkyl". Fick ca 4 träffar, bloggen med det huset är den nedersta.
 
Och lite till... Har funderat på att byta plats på de båda sovrummen till vänster och göra groventren smalare och att det då bara är en groventre. Och istället bredda badrummet och ha en tvättavdelning i det.
 
byggankan skrev:
Och lite till... Har funderat på att byta plats på de båda sovrummen till vänster och göra groventren smalare och att det då bara är en groventre. Och istället bredda badrummet och ha en tvättavdelning i det.
Det där med groventre och tvätt har jag oxå funderat en del på..men har nog ändå kommit fram till att det är skönare att bara ha bad till bad...

Angående era badrum...det till höger är det bara toa och handfat och i det till vänster badkar, toa och handfat???
 
Det till höger är med dusch och dubbla handfat. Har visst suddat ut duschväggen, men tanken är att ha en kaklad vägg så man får en duschhörna längst in mot hallen. Tycker att glasvägg är för jobbigt att hålla rent och draperier är inte så fint.

Egentligen skulle vi gärna velat ha både bad och dusch i det vänstra men det får tyvär inte plats så det är bara bad där.
 
byggankan skrev:
Det till höger är med dusch och dubbla handfat. Har visst suddat ut duschväggen, men tanken är att ha en kaklad vägg så man får en duschhörna längst in mot hallen. Tycker att glasvägg är för jobbigt att hålla rent och draperier är inte så fint.

Egentligen skulle vi gärna velat ha både bad och dusch i det vänstra men det får tyvär inte plats så det är bara bad där.
Oki...Ja så hade vi ju oxå önskemål om att få ihop...men det är helt omöjligt att få till det i er planlösning då el??? Synd
 
Det kan man säkert om man flyttar runt lite och offrar utrymme någon annanstans. Enklast genom att minska på det stora sovrummet lite (som visserligen inte heller är sådär jättestort ca 15 inkl. klädkammaren). Man skulle ju kunna göra en lite nisch in för dusch om man inte tycker det är nödvändigt att bredda allt. Badrummen är egentligen inte sådär supersmå med tanke på husets storlek (båda är ca 6 kvm), men de är väldigt smala.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.