Ok, imorgon åker gipset upp..

Följande skall funka..
Sovrum1 (ligger i anslutning till server rummet: inga kablar ut utan allt i kabel lister
Vardagsrum: 1x32mm vp, rör till 5 högtalare, rör till sub, rör till nätverk.
kök: 1x32mm VP i väggen till server rummet (1 hdmi, högtalarkabel och nätverk)

Det jag är osäker på är:
Upp till oinredd ovanvång där det skall bli 3 rum..

Jag har upp totalt: 1x32mm VP, 10x20mm vp...
Detta skall serva allting samtidigt som jag skall ha ner antennkabeln där. så säg 9x20mm vp till följande: 3xhdmi, 9xnätverk, 3xbas, 3xAntennkabel, 3xnätverk till IR styrning och gärna lite extra plats över till garaget och extra högtalare utomhus...
Tror ni det räcker?
 
9x nätverk till 3 rum lär ju räcka! :) Annars finns det ju switchar om du mot förmodan skulle behöva rören till något annat.
 
Jo, tänker på 2 till varje tv (framtidsäkert?) och sen ett uttag till varje rum. Lär väl bli en router uppe iaf, för att få trådlöst i hela huset :)
Men det ser bra ut antar jag.. Så nu åker väggskivorna upp (skall bara dra ett rör till extra högtalare övanför diskbänken och ett extra till nätverk i diskbänken (evoline) sen är jag nog klar...
 
Nja, jag tycker det ser snålt ut faktiskt.
Förstår jag dig rätt så ligger du på ett snitt över 2 kabel per rör och det kan bli lite strul så har du lätt för att smacka på lite fler rör så gör det
 
F*n... nu är väggarna satta :(
 
Då får du plannera dragningen ordentligt så ska det nog fixa sig ändå. Det är ju inte jättetrångt
 
Jo, har ju 1st 32mm också... där får ju plats en del småkablar. (IR.styrning funkar ju iofs med vanliga hörlurs sladdar, så då räcker det med 1st nätverkskabel där..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.