Det kanske är så att ingen riktigt vågar visa hur man gör då det finns så mycket förståsigpåare och experter som sågar allt de gör :)
 
Lära sig hur man bygger får man väl göra här, eller ?
Programmen är ju till för inspiration så att man kan beställa ROT-jobb, förutom ArgaSnickaren som är så nära Dr Phil man kommer i svensk TV.
 
tallmilan skrev:
Lära sig hur man bygger får man väl göra här, eller ?
Programmen är ju till för inspiration så att man kan beställa ROT-jobb, förutom ArgaSnickaren som är så nära Dr Phil man kommer i svensk TV.

Förhoppningsvis lär Anders i alla fal svenska folket hur lång tid saker och ting *verkligen* tar. Många som kollar på bygglov/timell etc tror att de jobbar lika snabbt själva och fattar inte att ett 20-tal hantverkare i bakgrunden gör allt det "jobbiga" och trixiga.

Jag är också typen som vill veta "hur tänker de här" och "varför gör de såhär", men det är inte ofta man får reda på detta, där är arga snickaren bäst tycker jag. Och Anders kritik är i 99 fall av 100 berättigad tycker jag. Framför allt hoppas jag att de förståsigpåare som pysslar med el får sig en tankenöt. Maken till livsfarliga installationer som de som visas i det programmet... tycker att Anders kritik är alldeles för snäll i dessa fallen, oftast säger han bara "aja baja" när någon lika lätt har kunnat avlida.

Ja vi får väl se hur detta nya programmet med Timell blir... såg ut att vara en hel del gråt och jämmer i reklamsnutten.

/Henrik
 
Jag gillar att titta på bygglov. Det är bara det programmet känns det som där det gäller att ha lite smak gällande inredning. Arga snickaren är ok tills inredningsteamet kommer. Tyvärr så gjorde de inte det så snyggt alltid, slutade därför kolla. Roomservice ska man inte ens börja snacka om nu i det nya upplägget. Men det är inte för att få reda på hur man gör som jag tittar utan helt enkelt för att få lite ideer på hur man kan göra. Ren fakta om hur man gör kan man som någon sa leta upp på nätet. Det är ju underhållningsprogram det handlar om.
Så som många verkar leta efter så är det inget tv program ni letar efter utan gör-det-själv demonstrationsvideo. Finns säkert det med på nätet. Lycka till! Själv ska jag kolla vidare på bygglov för inspiration.
 
Vad sägs om ett program med kändisar som Jonas Gåde(grannfejden) Ernst, Anna Skipper och Arga snickaren. Programmet kan ju heta typ "Bygg ett nytt liv"

Eventuellt också slänga in Lyxfällan Charlie
 
tallmilan skrev:
... förutom ArgaSnickaren som är så nära Dr Phil man kommer i svensk TV.
Och förstå mig rätt här, jag menar att han får paren att inse att man måste jobba ihop för att projektet ska gå framåt, annars hamnar man i bygg-koma och allt stannar av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.