Håller på att stycka av en tomt på mark som inte är min egen ännu så att säga.
Behöver en karta i digitalt format alt om jag kan scanna in en tryckt själv på området.

Tror jag läst att det ska vara 1:400 i skala kan det stämma?
Var köper eller laddar jag ner? Kikat hos Lantmäteriet men hittar iget så nära som man behöver komma.
 
Ditt statsbyggnadskontor kan hjälpa dig. De levererar kartor båd på papper, film och fil.
 
´Till fastighetsbildningen räcker det alldeles utmärkt med kopia av exempelvis ekonomiska kartan med de nya gränserna ungefärligt inritade.

Vanligtvis börjar man proceduren med att begära bara förhandsbesked från byggnadsnämnden i samband med avstyckningen. Då räcker det med samma enkla karta också för denna ansökan. Men om du direkt ansöker om detaljerat bygglov måste du ha en rejäl utsättningskarta, som täcker minst hela den tomt som kommer att avstyckas.
 
Hej!

De flesta kommuner har ett eget program för att se VA-ledningar, fastighetsbeteckningar etc etc.

De har säkert något liknande, där jag jobbade använde vi "Auto KA vy" där kunde vi även markera en fastigheten och välja vilken skala vi ville spara/skriva ut i, det räcker nog till att börja skissa gränser på i ditt fall!

MVH
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.