Vi skall eventuellt sätta upp markiser på vårt hus. En stor över uteplats samt några till de fönster som sitter på södersidan. Har ingen koll på vad hela detta kan kosta.....det blir en lång, kanske 4 meter och två st på 1,2 meter skulle jag tro..... Tänkte att någon kanske gjort detta och kan hinta om vad det kan röra sig om i kostnad, vi kommer inte sätta upp dem själva utan måste få installation av leverantör. Inte värsta exklusiva men inte heller de billigaste. Någon som vet? Kanske någon har tips om leverantör, norr om Stockholm?;)
 
Vad kan man vänta sig för pris för en markis då...? Någon som har ett hum? Det skall vara med motor o fjärrkontroll.
 
Vi har varit i kontakt med Nya Glasmästeriet i Enköping (om det räknas som norr om Stockholm...) www.nyaglas.se GRYMT nöjda med bemötande och service. Så vi har beställt Nordic Light (www.nordic-light.com) modell Loke, som man kan vinkla ner/upp den tid på året som solen står lågt! Dessutom kedjor (istället för vajrar eller snören) som drar in och ut armarna, så det bådar för lång livslängd. Jag skulle tippa på att en på fyra meter kan kosta 12-13 000:- , motor med fjärr ca. 3000 - 3500:-, som sagt gissningar.
 
Jo då, Enköping är ganska nära ;-) Tack för tipsen! Nordic-light hade ju jättefina markiser :)
 
N&M skrev:
Vi har varit i kontakt med Nya Glasmästeriet i Enköping (om det räknas som norr om Stockholm...) www.nyaglas.se GRYMT nöjda med bemötande och service. Så vi har beställt Nordic Light (www.nordic-light.com) modell Loke, som man kan vinkla ner/upp den tid på året som solen står lågt! Dessutom kedjor (istället för vajrar eller snören) som drar in och ut armarna, så det bådar för lång livslängd. Jag skulle tippa på att en på fyra meter kan kosta 12-13 000:- , motor med fjärr ca. 3000 - 3500:-, som sagt gissningar.
Väcker en gammal tråd.
Vi har siktat in oss på just denna "Loke" och en leverantör har lämnat offert på 7m bredd och 3.10m djup markis, motor med fjärrstyrning samt installation. Dessutom lämnar de just nu 30% rabatt.
Men priset hamnade ändå på 30k. Är detta rimligt eller har de bara lagt på extra för att sedan kunna dra av dessa 30% ?
Jag hade gissat att priset innan rabatt skulle vara ca 30 och att vi nu skulle landa på 20-25 nånting.
Svara gärna vad ni betalat för era terassmarkiser.
 
köpte till hela huset å det smakar.....
allt styrs med vind å sol...
motorer m.m

den stora är 5,8m å går ut 3,7 m
gav 23000 kr utan vind å sol men monterad....
 
Nu har jag inte "vind och sol" själv men har hört att detta är en rätt onödig kostnad för en extra device.
 
Styrman skrev:
Nu har jag inte "vind och sol" själv men har hört att detta är en rätt onödig kostnad för en extra device.
kan du förklara varför?

här hemma så skyddar iaf vi våra möbler å golv på dagarna när vi jobbar...
tycker du elhissar på bilen e en onödig device me? finns vevar...:D

mvh
estwing
 
Har sökt runt lite nu och tror mig veta att Loke och Ibiza är samma markis, tillverkade av Turnils.
Samma markis som den offererande leverantören ville ha 30k (efter 30% rabatt) för att montera kostar 20k att köpa löst på t.ex www.dittsolskydd.se (inkl motor, fästen, justerbara armar)
Så nu lutar det mer åt att montera själv.
Den ska monteras under taket, i takstolarna Så 2 personer borde kunna montera den på en dag tycker jag.
 
estwing skrev:
kan du förklara varför?

här hemma så skyddar iaf vi våra möbler å golv på dagarna när vi jobbar...
tycker du elhissar på bilen e en onödig device me? finns vevar...:D

mvh
estwing
Ja, om det är farten på bilen och solljuset som bestämmer när jag ska ha rutorna nere respektive uppe.:D

Tex vid Macdrive.
- Kan du lysa lite med din ficklampa på mig så jag kan få min hamburgare.
Tack så mycket, snurra vänligen på min vindsnurra så jag får upp rutan, det drar lite kallt.:D

Nu finns det säkert något smart datorprogram som sköter en persienn.
Jag har bara fått info att det körs med persienner in och ut rätt ofta med denna device. Har jag fel?
 
Styrman skrev:
Ja, om det är farten på bilen och solljuset som bestämmer när jag ska ha rutorna nere respektive uppe.:D

Tex vid Macdrive.
- Kan du lysa lite med din ficklampa på mig så jag kan få min hamburgare.
Tack så mycket, snurra vänligen på min vindsnurra så jag får upp rutan, det drar lite kallt.:D

Nu finns det säkert något smart datorprogram som sköter en persienn.
Jag har bara fått info att det körs med persienner in och ut rätt ofta med denna device. Har jag fel?
man ställer in känsligheten som du sajälv vill ha...
enkelt serrö!!

mvh
estwing
 
Sam_M skrev:
Jaså? Varför "reklam attack". Dom var hyvens mot mig och Ni undrade om tipps, så här skickar jag ett. Estwing pröjsade 23´000:-, jag handlade en i liknande mått monterad och klar för 20´000:- hos Romabo. Så vad FN vill du?!
Det är väl bara lite märkligt att man som ny medlem kommer in och rekomenderar ett och samma företag i flera olika trådar. Speciellt den här tråden som är 3 år gammal...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.