Under mitt garage finns en cirka 3 kubikmeter stor oljetank. Oljetanken är åtkomlig via en lucka i golvet om cirka 40-50 cm i diameter. Tanken är tom och enligt av av vad jag kan bedömma rengjord. Tanken är rostangripen och jag är lite orolig för vad som händer om tanken kollapsar. Jag har förstått att det bästa sättet är att fylla tanken med sand alternativt makadam. Är det någon som har genomfört denna manöver och som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Med vänliga hälsningar

Mattias
 
Hej,

Miljökontoret på din ort kan ha åsikter om huruvida du borde plocka upp din cistern eller sandfylla den. JObbar själv på ett miljökontor och frågan kom upp på ett möte idag. Innan den sandfylls ska den iallafall besiktigas och rengöras.

/Camilla
 
Tack för input, Jag har kollat med kommunen och jag har fått skriftligt besked på att det är ok att rengöra tanken själv. Enligt Miljöförvaltningen i Stockholm behövs inte heller någon oberoende inspektion däremot finns det ett formulär som man fyller i själv och intygar att tanken är rengjord. Plocka bort tanken är knappast något alternativ då den befinner sig under den gjutna betongplattan i garaget.

Med vänliga hälsningar

Mattias Pettersson
 
Va? Plocka bort?. Här har du chansen till 3 kubik lönnrum istället.... Det blir visserligen svårt att få ner tvn, fåtoljen och en ölkyl men det kan det väl vara värt...
 
GustavW skrev:
Va? Plocka bort?. Här har du chansen till 3 kubik lönnrum istället.... Det blir visserligen svårt att få ner tvn, fåtoljen och en ölkyl men det kan det väl vara värt...

haha bäst hittils!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.