Avluftstemperaturen är hög. Den brukar ligga på +5 grader vid rumstemp på +22. Nu är den lika hög (+20) som förångsningstempen (kanal 4 och 5). Förra elräkningen var SVINDYR (3800kr förra månaden). Pannan värmer ju på enbart el...

Kompressorn är inte igång så det är anledningen till ovanstående, men vad är orsaken till det? Finns det någon med tips kring detta.
 
Har samma problem, kompressorn är trasig, åker på ett byte...:(
 
Hur många år på nacken har era 310p ? Min är drygt 6 år och inget har hänt ännu men är beredd ! q(;^;)p
 
Kolla att luften har fritt flöde, har du rensat filtret? Min pajade 2 ggr inom 3 år. Sen fick den gå som elberedare. Satte in bergvärme för att värme huset.
 
Tack för alla inlägg. Nu har jag dock fått fart på pannan. Egentligen var det inget fel trots att allt pekade på det inklusive att microreläet som styr kompressorn (längst in på styrkortet) var väldigt bränt.
Fick till sist tag på Nibe (anställ fler frontlinetkniker i telefonsupporten för sjutton).
Summa: Kompressorn slår automatiskt av om kanal 8 är över 54 grader. Den slår inte på förrän det blir 51 grader igen. Panntemp (kanal1) har länge legat på ca 62 grader. Jag vred alltså ned värmekurvan till 9 och nollade förskjutningen och stängde av pannan i 20 minuter. Slog därefter på pannan och vips efter 20 minuter (enligt styrkrets) så kom kompressorn igång.
Sedan är ju en annan fråga varför pannan är så himla varm under långa perioder (Nibe var väldigt frågande). Verkar som installatören inte fått till allt optimalt från början faktiskt....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.