Någon som kan delge info om det finns små högtalare typ Bose för hemmabio som har bra ljud, bra pris och har en bra design? Tänkta för montering i tak eller vägg.

Är medveten om allt det där om mindre högtalare kompromissar i ljudkvalité etc, etc. Men det måste ju finnas något som ser bra ut, låter hyffsat och inte fullkomligt ruinerar en?
 
Canton har en del i vettiga prisklasser. Jag antar att du menar system som fortfarande använder sig av en subwoofer någonstans? Annars blir det bra knepigt :)
 
¨Bose säljs ut nu på Lars Bengtsson ljud i sthlm. så då blir du inte ruinerad. Köp V20/V30
 
mrVoodoo skrev:
Canton har en del i vettiga prisklasser. Jag antar att du menar system som fortfarande använder sig av en subwoofer någonstans? Annars blir det bra knepigt :)
Jo jag tänker ha subwoofer!;)

Skall kolla på Canton då de har rykte att ha bra grejor. Bose har ju en fin och diskret design men ratas ju fullständigt av audiofiler. Har letat mycket på nätet men det är svårt att hitta tycker jag.
 
Smotany skrev:
Orb :)
Skitsnygga runda bollar... helt ok pris också

[länk]
Har inga problem med import men då vill man kanske ha läst några tester eller veta att ljudet verkligen är bra.
 
Snurre skrev:
Har inga problem med import men då vill man kanske ha läst några tester eller veta att ljudet verkligen är bra.
Vänta ngn månad så kanske jag kan svara, funderar på ett par till köket...
 
Snurre skrev:
Jo jag tänker ha subwoofer!;)

Skall kolla på Canton då de har rykte att ha bra grejor. Bose har ju en fin och diskret design men ratas ju fullständigt av audiofiler. Har letat mycket på nätet men det är svårt att hitta tycker jag.
Jag tror att många retar upp sig på Bose's attityd och marknadsföring och därför känns det som det är "PK" att skälla på dem och att säga att det är skit. Lite som om att det är OK bland hempulare och GDS:are att klaga på Timell och Bygglov, och allt vad som går på TV nu förtiden, och tycka att det där var inte bra eller så eller så gör man inte etc etc.
Själv har jag ett par Bose multimediahögtalare med subwoofer. Jag är absolut ingen audiofil men tycker mig kunna skilja på skit och pannkaka, och för mig är ljudkvaliteten i Bose helt OK. Däremot så tror jag absolut att man kan köpa lika bra, kanske bättre, kvalitet för mindre pengar.
 
Mirage har flera olika små högtalare som fått bra betyg. Dels den äldre omnisat-serien, och senare nanonsat, men även MX.

Verkar finnas lite dåligt med återförsäljare i Sverige bara.
 
Jag kan också rekomendera Mirage. Kör med ett par Omisat V2 som bakhögtalare i hemmabion och ett par Nanosat Prestige för musik i sovrummet.
Vart bor du? Finns ett paket på blocket som kan vara värt att kolla upp.
Du får garanterat bättre ljud med Nanosat Prestige och en schysst bioförstärkare än med ett system från Bose.
 
Logitechs Z5500 har oslagbara pris/prestanda, bara att lacka om om stilen inte gillas.

Annars finns det ju massor av olika estetiskt tilltalande, t.ex Kef's ägg eller något från AudioPros stora sortiment.
 
Bergling skrev:
Mirage har flera olika små högtalare som fått bra betyg.
Vi skaffade sådana för några år sedan och sorroundhögtalarna är av typen bipolära (en högtalare framåt och en bakåt). Subwofern är av annat märke.
Alla som kommer hit och lyssnar förundras av det fina ljudet.
//Bosse
 
Kef 2005.2 "äggen" låter bra för att vara småttingar
 
Vad ligger de högtalare ni rekommenderar i för prisklass? Finns tester att läsa på nätet
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.