Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag kan inte något om husen i sig, men bara att höra att det satt sig så mycket i ett så nytt hus och att ni verkar känna så mycket tvivel som ni gör att jag tycker att ni ska strunta i det helt enkelt. Det kommer flera hus att bjuda på. Vi höll på länge innan vi slog till, men alla hus där vi började känna för mycket tvivel släppte vi direkt, det var liksom inte värt jobbet att undersöka för mycket. Det kommer som sagt flera hus.
 
Vänta, nu fattar jag ingenting - du har en fråga ute om kostnader för att inreda 96 m2 i en våning som ni ska bygga på en enplanare. Det skriver du också om på bloggen - är det samma hus vi pratar om? Eller ska du köpa två olika hus? (Inte för att jag har något med just det att göra :))

(http://www.byggahus.se/forum/ovriga...vad-kostar-det-att-inreda-en-oevervaning.html)

Och sen när det gäller invändningarna mot att detta ligger under "byggnadsvård" - Byggnadsvård är ett begrepp som betyder Renovering och vård av äldre hus. Inte om "husvård" generellt.

/A
 
En fråga. Är det bara på övervåningen som man kan se sättningarna? Tycker mig se på bilderna att listerna glipar på övervåningen.
 
Alko skrev:
Vänta, nu fattar jag ingenting - du har en fråga ute om kostnader för att inreda 96 m2 i en våning som ni ska bygga på en enplanare. Det skriver du också om på bloggen - är det samma hus vi pratar om? Eller ska du köpa två olika hus? (Inte för att jag har något med just det att göra :))

([länk])

Och sen när det gäller invändningarna mot att detta ligger under "byggnadsvård" - Byggnadsvård är ett begrepp som betyder Renovering och vård av äldre hus. Inte om "husvård" generellt.

/A
Vi funderar på båda två, givetviis inte samtidigt haha. Antingen köper viett nytt huseller så bygger vi till en våning på det huset vi har. Det ena eller andra kommer att ske snart så därför har jag lagt upp båda trådarna.
 
bumpaberra skrev:
En fråga. Är det bara på övervåningen som man kan se sättningarna? Tycker mig se på bilderna att listerna glipar på övervåningen.
I vardagsrummet på nedervåningen syns det oxå sättningar. jo listerna glipar precis som du säger.
 
Alko skrev:
Vänta, nu fattar jag ingenting - du har en fråga ute om kostnader för att inreda 96 m2 i en våning som ni ska bygga på en enplanare. Det skriver du också om på bloggen - är det samma hus vi pratar om? Eller ska du köpa två olika hus? (Inte för att jag har något med just det att göra :))

([länk])

Och sen när det gäller invändningarna mot att detta ligger under "byggnadsvård" - Byggnadsvård är ett begrepp som betyder Renovering och vård av äldre hus. Inte om "husvård" generellt.

/A

Och nu hittade jag en massa andra trådar startade i olika forumavdelningar, om olika hus ni har på gång. Ett axplock:

http://www.byggahus.se/forum/ovriga...vad-kostar-det-att-inreda-en-oevervaning.html

http://www.byggahus.se/forum/refere...39023-kostnad-att-inreda-en-oevervaninig.html

http://www.byggahus.se/forum/tak-vind/138987-taklyft-en-hel-vaning.html

http://www.byggahus.se/forum/koepa-saelja-hus/138760-byggherre.html#post1027331 (tredje tråden du startat om sättningarna)

http://www.byggahus.se/forum/refere...us-pris-alt-liknande-hus-hos-nagon-annan.html


Jag vill inte vara petig, men det är mot reglerna tror jag att posta samma fråga i olika trådar. Tänk på att du drar igång mycket aktivitet, många olika personer som vill hjälpa till och lägger ner sin tid på det. Känns då lite oschysst när det handlar om flera olika parallella lösa spår du verkar vara inne på.

Vore det inte ärligare att samla inte bara alla trådar som handlar om exakt samma fråga ("taklyftet", "sättningarna") i en enda tråd, men kanske överhuvudtaget, typ "Mina husplaner - vad tycker ni?". Ursäkta om det senaste låter sarkastiskt, det är inte menat så. Och det är ändå föredömligt att du är så pass aktiv i de trådar du startat upp!
Men som sagt, det är fler som har frågor och vill ha råd av besökarna på detta fina forum ;) .
Sorry för OT.

/A
 
Fast för oss som har för lite att göra och är inne här alldeles för mycket så är det ju kul ju fler nya trådar som kommer upp :)
 
byggankan skrev:
Fast för oss som har för lite att göra och är inne här alldeles för mycket så är det ju kul ju fler nya trådar som kommer upp :)
Hehe tack byggankan :D
:D
 
Alko skrev:
Och nu hittade jag en massa andra trådar startade i olika forumavdelningar, om olika hus ni har på gång. Ett axplock:

[länk]

[länk]

[länk]

[länk] (tredje tråden du startat om sättningarna)

[länk]


Jag vill inte vara petig, men det är mot reglerna tror jag att posta samma fråga i olika trådar. Tänk på att du drar igång mycket aktivitet, många olika personer som vill hjälpa till och lägger ner sin tid på det. Känns då lite oschysst när det handlar om flera olika parallella lösa spår du verkar vara inne på.

Vore det inte ärligare att samla inte bara alla trådar som handlar om exakt samma fråga ("taklyftet", "sättningarna") i en enda tråd, men kanske överhuvudtaget, typ "Mina husplaner - vad tycker ni?". Ursäkta om det senaste låter sarkastiskt, det är inte menat så. Och det är ändå föredömligt att du är så pass aktiv i de trådar du startat upp!
Men som sagt, det är fler som har frågor och vill ha råd av besökarna på detta fina forum ;) .
Sorry för OT.

/A
jo det är väldigt sant men jag vill gärna ha ett ämne i en tråd.
Det är därför jag lag tupp olika.
Dessutom är det lättare att få svar eftersom jag skriver rubriken på det ämnet jag undrar kring.
Lägger jag en fråga under en annan rubrik så är det kanske inte lika många som går in i den tråden eftersom det inte framgår av rubriken att jag även undrar om just den saken i den tråden. Krångligt att förklara men hoppas du förstår vad jag menar!
OCh det finns väl moderatorer här som kan kolla? Tycker de att det blir för mycket så får de väl plocka bort eller säga till mig :D

Och man väljer ju faktiskt själv vilken fråga man vill besvara :D Bara för att jag lägger upp flera trådar om olika ämnen så betyder inte det att någon annan får mindre svar.

Det här ämnet har jag lagt upp på två ställen för att jag var osäker på var det skulle ligga. Vilket jag även talat om i denna tråden. Men där blev jag rättad och en sa att jag skulle lägga det i den andra tråden jag lagt det (vilket han inte visste att jag hade gjort då) men där fick jag inga svar alls. Så ibland spelar det nog ingen roll om man lägger det under rätt rubrik eller inte.

Och taklyft och sättningar tycker jag inte alls är samma sak!
 
Låser den här tråden tills vidare. Dels hör den knappast hemma under Byggnadsvård, och dels börjar den bli väldigt off topic. Har någon synpunkter på det går det bra att PM:a mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.