Ikväll visar Bygglov på TV4 hur man bygger badrum. Nu gäller det för alla kritiska experter här att påpeka brister eller bra saker som görs i programmet. Själv kommer jag att bänka mig framför burken :).
 
fan va dåligt det va, dom visa ju inget av momenten man ville se? enligt reklamen de visa, skulle va bygglovs första badrum ..
 
Bättre att inget säga, så undviker man att ha fel!
 
De såg den här tråden och snabbredigerade bort momenten p.g.a. risker att komma med i TV4s Fuskbyggarna.

Stod i eftertexterna att Fibo-Trespo hade används men jag vet inte om det var i badrummet eller tvättstugan eller kanske båda.
Det jag reagerade på att det var massa hantverkare inne och gick på golvet direkt efter han lagt klinkersen.
 
De la säkert golvet med snabb fix då är det gångbart efter ett par timmar.
 
De var fibo i badrummet. Sjukt dåligt program Bygglov. De visar ju inga byggtekniska moment eller nåt annat intressant. Istället får man se massa tjoller.. nån konstig sport och då han försöker montera klädhängare.. *suck*
 
kakelmannen skrev:
De la säkert golvet med snabb fix då är det gångbart efter ett par timmar.
Ja men som de filmade så gick de på ena sidan badrummet och han la klinkers på den andra, precis som han gjort allt i ett moment och lagt de andra för 30 min sen.
 
"Vatten buren glovvärme i hela huset sörru"

Var det verkligen vattenburen golvvärme de la...? Jag tyckte det var T2-blå...?
 
var det inte såndär 8mm slang för vattenburen värme?
En annan grej jag funderade över var dörrkarmen. Monterade de inte dit det plus tröskel efter att badrummet var klart? lite svårt att få fuktspärren emot tröskeln då ! :/
 
Tyvärr har ’Bygglov’ blivit för mycket underhållning och för lite faktaprogram. Tycker faktiskt Timells ’Äntligen hemma’ är bättre för dom visar mera av byggmomenten. Reagerade också på att ’plattis’ låg och pusslade medan ’röris’ sprang på det nylagda golvet. Inte visade dom något hur flytspackling ska utföras. Bara ett snabbt klipp där någon hällde ut en hink spackel på frigolitskivor.
 
Bygglov är ett inredningsprogram med underhållningsvärde, inte ett DIY byggprogram. Vilket tittarsegment vill titta på flytspackling på TV? Sånt kan man se på youtube!
 
Håller med att det är lite *för* mycket flams och trams ibland. Tacka vet jag arga snickaren där man kan studera hur man gör och lär sig lite på kuppen. Där förklarar ju samtisigt hantverkarna hur man ska göra. Sämst tycker jag faktiskt att roomservice är. Den enda behållningen är den skäggige inredaren som inte verka kunna någonting alls om byggteknik, tycker inte heller det han gör är speciellt snyggt eller praktiskt.

Tydligen måste varje sådant program ha med en "fjolle" typ de där "comic reliefs" som många amerikanska filmer använder sig av, outhärdliga karaktörer man vill strypa efter 5 minuter.

Finns alldeles för lite intressanta faktaprogram och alldeles för mycket flams och trams numera. Underhållning i all ära men inte för mycket, då kan jag se en film istället.

/H
 
Timell är tillbaka på tronen efter att har larvat runt med inredare klädd i rosa och grönt nåra säsonger, husrenoveringen förra säsongen var kanon. . Möjligen är Arga Anders ännu lite bättre när jag tänker efter. Dom 2 visar alla fall vad och hur dom gör.

Bygglov hyr in fler lokala hantverkare än alla andra program tillsammans, klart man hinner ut å fjanta sej en förmiddag när man har 39 yrkesfolk på plats som fixar bygget.
Har inget alls med oss hempulare att göra.
 
jag tycker personligen att alla "bygg" o "fixa" program är ren skit idag. det var mycket bättre när dem började. jag kommer ihåg när timell satte in en vindstrappa, han visade istort sett alla momenten för att såga upp hål, sätta kortling o montera skiten. men idag e d såjävla mycket piffa hit o puffa dit. rosa kuddar, pastellfärgade gardiner o allt annat vitt vitt vitt. det verkar ju bara handla om inredning idag, hur det ska stylas och ljussättas.

när jag såg på reklamen att dem skulle göra badrum i bygglov så blev jag ju glad förstås (är nästan färdigt med mitt egna badrum). men man gick ju på den niten igen, man får inte se några moment. o som nån skrivit tidigare, det där var inte vattenburen värme, det var el. dem gör ju inget själva längre heller, bara en massa inhyrda hantverkare som gör allt slitjobb. det är kul att se hur det var före o sen hur det blev, men då tar dem ju inte ens bilder ur samma vinkel, så man fattar inte alltid vilket som är vad och vad som var tidigare. JÄVLA SKIT!

men Timell personligen (plus muppig kompanjon) har fortfarande det bästa programmet vad gäller bygginnehåll. men den där botox och silikonpumpade bimbon kan ju dra nåt gammalt över sig.
roomservice visade mycket i början hur dem gjorde sina moment, men har även dem börjat bli ett inredningsprogram.
arga snickaren e ju lite överdriven "okej, inga öppna lådor, för då åker skiten ut!".

ett program där dem visar hur man verkligen går till väga för att byta ut saker i hemmet, renovera saker i hemmet, laga saker etc etc. visa saker man skall tänka på, olika moment, hur man kan göra, gå igenom "regler" (som inte e bestämmande) o förklara hur det funkar, inte bara säga "nu e det så här och så måste man göra". förklara Varför man måste göra på ett visst sätt. jag är sådan att jag vill veta varför jag ska göra på ett sätt o inte ett annat.

skönt att skriva av sig lite :wow:
 
Tacka vet jag "Från koja till slott"-Johnnys kommentarer. Litegrann av "Klåparen som har varit här förut har ju helt missat.... // ...det här kan bli huuur dyrt som helst."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.