Jag har insett att jag i många lägen skulle spara tid med hjälp av spikpistol / dykertpistol. För att göra frågan om vad jag behöver dem till kort kan vi säga att främsta användningen blir när jag ska bygga vårt nya hus.

Kanske är två olika maskiner jag behöver men jag är osäker på hur man ska tänka. Kan ni i all enkelhet ge mig lite vägledning kring detta.

Jag köper hellre en mellanbra kvalité än att gå och hyra då jag hatar tiden det tar att låna/lämna tillbaka och stressen det innebär att veta att det "tickar pengar" för varje dag som man har maskinen. Att en egen kanske ändå blir dyrare när det bara handlar om ett husbygge är inte lika viktigt. En bra maskin går ju dessutom att sälja.
 
Jag har förövrigt nu tänkt att jag tar det billigaste (d.v.s Biltemas) så får den hålla så länge den håller. Vet att jag inte kommer att sälja samtidigt som det mycket väl kan hända att den aldrig används igen efter att hus, garage och altan är färdigbyggt. Kommer att köpa 2 stycken, en för panel och en för lister.
 
Är import ett alternativ så finns det bra pengar att spara om du handlar från USA.
Jag beställde en Senco FP18MG från http://www.tools-plus.com/ och totalsumman slutade på ca 1300:- ink. tull och moms och frakt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.