Hej,
kom just in efter att ha hackat bort isen under min CTC EcoAir. Isen var nästan uppe vid själva pumpen. Det har blivit en del i vinter, så det kan vara värt att kolla isläget under pumpen.
Efter att ha hackat med spett beslöt jag mig för att använda en mer kontrollerbar metod. Bilmaskinen:D. Gick riktigt smidigt. Nu har jag is till kvällsgroggen också:S.
 
Bra tips, kom just på att jag har whiskey hemma =D
 
Hoppas det är riktig kass whisky som du vill dölja smaken på... Helgerån att ha is i whisky...
 
Ställ en balja med salt i under utedelen istället så är det bara att stjälpa ut den lite då och då....
 
mabraham skrev:
Hoppas det är riktig kass whisky som du vill dölja smaken på... Helgerån att ha is i whisky...
Haha, nej, ingen is - det var ordet "kvällsgroggen" som väckte tanken. Men visst är det kass whiskey, inget för finsmakare - där är jag inte än :)

Annars är det förstås vettigt att se efter sin utrustning, vädret ställer till problem. Här har t.ex. snön lagt sig i drivor på taken så att några av oss fått problem med köksfläkten, smältvatten i grytorna är inte riktigt vad man vill ha.

Kjell G
 
mexitegel skrev:
Ställ en balja med salt i under utedelen istället så är det bara att stjälpa ut den lite då och då....
Är det inte bättre att hälla spriten i baljan, det håller sig flytande bättre än med salt.

Protte
 
Ta både tequila och salt, sen är det bara att tillsätta lime :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.