hej håller på och renoverar rummet, vet inte hur jag ska göra med taket om jag ska spackla så fattas det 1.5-2cm i mitten men om jag ska hänga upp gipsskivor så vet jag inte om tak höjden tillåter. det är endast 2.53m i takhöjd.
vad tror ni ska va bäst att göra`??
http://img32.imageshack.us/i/img1275i.jpg/img1275i.th.jpg
 
Antingen spacklar du och måler... jag tycker att det vore snyggt med spottar i taket men det är jag, sänk det och sätt gips isådanafall. eller så limmar du dit massonitskivor som är imitation av spånt.

Om du har ljupa hål och vill bara spackla och måla, putsa igen det värsta först och spackla sedan om du har 2 cm ljupa hål.
 
jag vill få taket plant och vad alla har sagt till mig är att jag inte kommer klara spackla taket plant helt själv detvar då jag började fundera på gipsskivor istället men är fortfarande osäker på hur jag ska göra
 
I mina ögon ser det ut som en omgång maxit gypsum i "rännan" (eller målarvarianten med ardex 828 eller liknande dyra finkorniga gipsprodukter), 1 spackling på partier i lägre nivå (där färgen är borttagen) och en bredspackling. Klart du kan spackla det jämnt om det är det du vill! Kolla bara så det inte är lim- eller kalkfärg i taket!
 
Jag skulle skruva upp skivor, nån sort som ger ett färdigt tak (tak ess använde vi) spackla i tak är gruvligt trist och jobbigt, svårt att få snyggt om man inte är van målare.

Om Du absolut vill måla så är gips ett alternativ, bara skarvar att spackla.

253 i takhöjd? Då skulle jag sänka taket och sätta spottar OM det var det jag ville göra, räcker mer än väl som jag ser det men smaken är olika ang hur högt det behöver vara till taket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.