Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Här kommer en annan video som jag gjorde innan. Mästarstege Hultafors MST 180 visar att golvet är snett och har sjunkit i mitten i ett annat rum på övervåningen. I samma rum kan man gunga hur mycket som helst. Alla rum på vår övervåning har sådana lutningar och mycket svikt. I ett annat rum är lutningen extrem och där är situationen katastrofal! Klicka på bilden eller länken.

260201050201Pf87d.jpg

http://www.motionbox.com/videos/7c99d8be1719e1c7f4
 
Redigerat:
hoppas du skojar?
"men er kvalite i genomsnitt är under all kritik"
"tyvärr kan inte 98% ens kalibrera den som kallar sig för snickare. "
"denna skara med sk snickare"

är du full?? finns ett fåtal klåpare, dom är inte så många, men dom får alltid fortsätta. det är det som är problemet. fixa ett problem som kan ta bort dessa fuskare. men att gå på en hel yrkesgrupp är helt fel. Du har ju ingen aning om vem som har "skolat om sig" eller som är snickare i grund och botten. finns många om skolade snickare som är bättre än dom gamla 50 - 60 talisterna som tar allting med en höft på byggena. (finns ju alltid undantag)
felet ligger ju oftas hos entrepenörer som tar in folk som inte hör inom området.
om du hade varit arbetslös och fått frågan, vill du ha jobb och tjäna pengar? tror inte du hade sagt nej...
räkna alla byggena som där inte blir fel på och som är fantastiskt utförda, jämför dom siffrorna med hur många anmälningar som kommit in och sedan hur många som sedan har lett till åtal.
sen kan du inse hur fel du har.

och inte dom stora drakarna??? det är dom stora företagarna som gör mest fel och det är dom stora företagarna som har mest estländare, polacker osv som generellt ligger bakom dom flesta felen pga att dom har en annan byggkultur och andra normer vad vi har. så SNÄLLA, nästa gång du öppnar flabben, tänk efter.


Tocke skrev:
Vad jag vill minnas! :wow: Erkänn att du att du är eller kallar dig snickare! Att du ens har mage att kommentera; -att man inte ser på ett vattenpass osv.

Varför ens kommentera om du inte vet, dom har ju redan haft en pajas där som inte vet!

Har du någonsin haft en kalibrerad Libella 2000 i din hand, tyvärr kan inte 98% ens kalibrera den som kallar sig för snickare.

En riktig snickare vänder alltid sitt pass 180 grader, både för kolla sig själv, vattenpasset i sig själv och objektet!!!

Hörde en gång en konstruktör (byggnadsingenjör) som sa; - En flyplans ingenjör kan inte bygga hus! Det skulle ta alldeles för långtid!!

Jag kan vända på det; - En byggnadsingenjör (inkl snickare) ska inte bygga flygplan!!! För dom skulle inte kunna flyga....inte en kunna flyttas från jiggen ut på en bana innan det skulle fallera!

Snickare.... jag vet att jag sparkar på er, men er kvalite i genomsnitt är under all kritik

Jag retar säkert upp massa folk, men jag träffade en gammal vän för ett tag sedan. En standard fråga är ju; -Gör du nu för tiden?

Jag jobbar som snickare!

Okej...har du skolat om dig? Du vad ju inte snickare!

Ähh...faan det är inte så hankigt, vi är sju gubbar och ägaren. Det är bara han som är snickare men han är ju faan aldrig där!

Faaan det är väl skrämmande!

Om jag skulle bygga hus....det jag skulle kräva av alla som rörde vid brädlapparna jag skulle betala för!

Så skulle dom få vissa upp nåt bevis på att dom har någon form av skola för att kalla sig för snickare!!!

Blir säkert avstängd för att retat en del av denna skara med sk snickare!

Men har jag retat upp någon stackare med sanningen....ta det med ett PM slipper vi sabba tråden!


Och givetvis ska jag påpeka att det gäller nyproduktion av villor!

Och inte stora drakarna som alla aldrig skulle befatta sig med att sätta ihop byggsatser så har dom generellt utbildade snickare.
 
openmind skrev:
Vi blir väldigt tacksamma om ni som har sett videon röstar här:

[länk]

Där finns beskrivning om problemet som syns på videon.
Bifogar en extra video där man ser att golvet har sjunkit under golvlisterna. Sådana problem har vi nästan i alla rum på övervåningen. Klicka på bilden eller länken.

651201091852P5d19.jpg

http://www.motionbox.com/videos/1c99d9b7191ae3c894
 
Jag har stängt denna tråd efterssom det finns tveksamheter ang. identiteten på trådskaparen och fler användare som skriver i den här tråden.

Vi utreder och kommer ev. att ta bort tråden helt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.