Hej!

Jag har fått en reklam flyers i brevlådan där ett mindre företag erbjuder kakelsättning i kök.

Annonsen lyder.

Byt kakel i köket till fast pris 2125kr efter rotavdrag,det skall vara färdig yta att sätta på, ock för normalkök max 3kvm. Kakel tillhandahåller kund.

500kr av 2125kr är materialkostnad. Fix, fog och silikon ingår, tot pris utan rotavdrag skulle alltså vara 3750kr är detta erbjudande rimligt.

Man kan även köpa till rivning och ev lagning av vägg, vad är rimligt pris för det?

Tycker att det låter mycket men samtidigt inte, eftersom det blir några resor och de lämnar pris osätt.
 
Skitdyrt. Bondfångare.

Och i köket (över diskbänken) byter du LÄTT kakel själv.

//KoW
 
KnockOnWood skrev:
Skitdyrt. Bondfångare.

Och i köket (över diskbänken) byter du LÄTT kakel själv.

//KoW
Håller med, men det är ett alternativ, eller...?
 
Vilka fulingar. Ruggigt dyrt.
Endast slänga upp kakel alltså.
Kan man inte slänga upp kakel själv kan man fan inte fixa underlaget heller.

Undrar hur många som nappar?
 
Snygg plywood är inget för mig, vill ha kakel.

Vad är ett lämpligt pris? 500kr/kvm+ moms har jag hört pris om tidigare för sättning i torra utrymmen men ett kök med resor mm kostar mer ca 2500kr+moms.

De vet säkert att det i de flesta hushåll sitter trä sedan innan, därav behövs det inget underarbete
 
ByggareNick skrev:
Vilka fulingar. Ruggigt dyrt.
Endast slänga upp kakel alltså.
Kan man inte slänga upp kakel själv kan man fan inte fixa underlaget heller.

Undrar hur många som nappar?
Hehe, håller med, att kakla är inte svårt, men det kan vara lite krångligt första gången om man inte gjort det förut. Jag vet... :)
 
Jag föreslår att du ringer några olika företag för att få prisuppgift att jämföra med. Prata även med kakelåterförsäljarna.
 
Svindyrt, men tänk ändå, har man aldrig satt kakel förut så har man inga grejer till det heller. Att köpa upp sig på lite kakelskärare, kamslev/spackel, svampar mm. och det sedan blir sådär för man köper billiga verktyg. Det är fortfarande inte billigt, men kanske bekvämt för en del.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.