riktigt snyggt mins du vad kaklet heter???
 
Sitter just och ritar på bänken som ska byggas.
Frun tycker det är bättre jag går och duschar nu när gästerna snart kommer men jag kan inte slita mig. Vill komma på en slutlig lösning och sedan göra en ritning. Vill få färdigt där nere nu.
Visst minns jag det.

Golvet heter:
Episode black matt 30x60....... 433kr/kvm
-II- -II- Polerad som vi har i duschen kostar 527kr/kvm
Fogen kommer från Beijer
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=46902
(Kommer vara mörkare när vi tvättat golvet med klinker rent)

Väggarna heter:
Trio gloss white 20x60.....339kr/kvm
Fogen är kieselgrå

Allt annat är från Dekora.
Är det något annat du undrar så är det bara att fråga.
 
Igår var jag hos ett lokalt företag och bad dom bygga ett skåp till mig.
Det består utav två stycken förhöjningssocklar med dörrar under tvättmaskin och torktumlare. I dörrarana ska det finnas varsin trådkorgar.
Sedan är det en arbetsbänk med tre dörrar under. I varje dörr ska det finnas två djupa trådkorgar för att sortera tvätt.
Allt ska byggas i plåt och pulverlackas vitt.
Jag hoppas och tror att det kommer bli väldigt bra.
Så här kommer det se ut:
30230174.jpg
 
Verkligen en snygg tvättstuga. Kul med inspiration då jag själv har tänkt dra igång med ett liknande projekt. Vad har du för värme i den. Min källare är också från femtitalet och den är grymt svår och värma upp. Blev lite skillnad med bytet från olja till jordvärme då elementen tidigare var kopplad på tappvarmvattnet.
 
I vårt förra hus byggde vi en enkel bänk till våra maskiner i tryckt virke, fungerade bra och tålde fukt men klart mer funktionellt än snyggt förstås :)
Den här lösningen i plåt är snyggare och klart mer avancerad, men El Gringos lösning var snygg den med, måste göra nåt sjysst i vår med framöver. Tackar för bra tips!
 
Kul att den kan inspirera andra.
I veckan kommer jag täcka av golvet då jag målat taket och vävt dom båda väggarna.
V.3 kommer mina skåp och då ska jag lyfta in dom nya maskinerna som står och väntar.
 
Företaget som gör mina skåp fick lite panikordrar efter jul så dom har inte tillverkat mina skåp än.
Hus renoveringen går i övrigt i full fart.
Vill ni se hur det ser ut där så sök upp mig på facebook.
Där finns bilder på hela husrenoveringen, kök, badrum m,m
Givetvis kommer jag följa upp här när det händer mer saker i tvättstugan.
/Johan Holmgren
 
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade.
Tvättstugan är nästan klar. Fick mina skåp igår.
Här kommer lite bilder.
Ställningen är lackad. Det vita skåpet till höger har jag bara renoverat. var grönt innan.

30474604.jpg


Nu har trådbackar kommit i med.
Blir perfekt att sortera tvätt i för frun...

30474605.jpg

Givetvis så vill man inte se all skit så luckor är ett måste.

30474606.jpg
30474603.jpg
 
Riktigt läckert!
Vad ska ni ha för bänkskiva?

Mvh Marcus
 
Jag vet inte riktigt.
Eftersom jag fick skruva upp den några cm i framkant blir den för hör om jag lägger en vanlig bänkskiva.
Min tanke just nu är att lägga en OSB och klä den med plåt.
Men finns det någon som kan ge mig förslag på en billig bänkskiva som inte är mer än 1-2cm så vore jag tacksam.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.