Ska renovera köket snart.
Vi tänker riva ut det gamla Marbodalköket från 86, och tänkt sätta in ett Ikea-kök.

Är det någon som kan kommentera Ikea-kök ?

Vet att det finns massa inlägg/frågor om detta, men skapar en ny tråd i alla fall.

Är Ikea-kök en dålig investering ?

Bara nyfiken.


Tacksam för svar !
 
Caspár skrev:
Är Ikea-kök en dålig investering ?
Nä, finner du det du söker på Ikea så, grattis. Vill man ha mycket special så har andra leverantörer mycket roligare lösningar.d^_^b
 
H
Har själv ett Ikea kök, när det köptes för 10 år sedan så jämförde vi trådbackarnas konstruktion och stommen på skåpen och då vann Ikea.
Trådbackarna och stommen var betydligt kraftigare på Ikea.
Är nöjd med köket. Vet att flera har samma åsikt.
Vet jag att många beställer skåpsdörrarna någon annanstans.
Skåpsdörrarna (har björk) är väl ok och har väl egentligen inget att klaga på mer än att jag skulle vilja lite mer bastanta skåpsdörrar.
 
Anledningen till att vi funderar på Ikea-kök är förutom priset, har kollat Kvik, Noblessa mm, dom har dom lösningar vi vill ha.
Det Marbodalkök vi har idag, är så grunda skåp att man inte ens får in en pizzatallrik i dom, ca 28 djupa...

Har använt Ikea's 'rita själv'-program och hittat en bra lösning.

Min fråga gällde egentligen kvalité och funkonalitet (kan vara felstavat)...

Med tanke på min frågeställning så framgår det ju ganska tydligt att vi bestämt oss för Ikea, men måste fråga. :p

Tacksam för flera åsikter och kommentarer.
 
Hej, IKEA är helt ok, har det själv.

Det är nog svårt att få bättre kvalitet/pris någon annan stans.

//KoW
 
KnockOnWood skrev:
Hej, IKEA är helt ok, har det själv.

Det är nog svårt att få bättre kvalitet/pris någon annan stans.

//KoW
Tack för svaret.

Har du monterat allt själv ?
 
Är detta en bra lösning ?
 
  • Kökide 100130.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är snyggt med spishällen i hörnet.
Vi valde dock bort det, eftersom det stjäl för mycket plats.
 
Caspár skrev:
Tack för svaret.

Har du monterat allt själv ?
Monterade ihop skåpen själv, med en snickare satte upp det mesta på väggarna.

//KoW
 
Blir alltid lika förundrad över detta med smak. Själv tycker jag spis i hörnet är gräsligt fult.
 
Skaffade ikea-kök förra sommaren är nöjd med det slutliga resultatet men är sjukt besviken på ikeas leveranser och kundservice. det ända som de gjorde bra var att ta tillbaka de varor som vi inte behövde i slutändan.

gällande vitvarorna så kom dessa inte på utlovad tid utan blev först försenade i tre dagar. efter tre dagars väntan så riingde vi upp ikea och det visade sig att varorna inte skulle komma förns en månad senare. en månad senare kom kylskåpet. dock så hade frysen av någon anledning inte kommit in i lager ännu för att de höll på att "uppdatera sitt sortiment". med andra ord fick vi leva utan frys och ugn i över två månader då vi redan gjort oss av med de gamla vitvarorna eftersom alla varor skulle finnas i lager enligt ikea när vi beställde köket.

vi tröttnade på att vänta på spisen så vi köpte en annan från elgiganten istället (Mycket nöjd med den spisen och elgigantens service). tyvärr så kunde vi inte göra detsamma med frys då den skulle vara inbyggd i ett skåp.

denna händelse resulterade självklart i att jag tappat all respekt och förtroende för ikea.

men som sagt så blev slutresultatet riktigt bra. synd bara att de inte skötte det bättre.
 
Snyggt med spis i hörn. Men hur trevligt är det att stå med ryggen mot hela rummet ha noll koll speciellt om man har mindre barn. Själv har vi vasken mer till vänster och spisen till höber om vasken och naturligtvis bankskiva emellan. När spis - köksbord
 
cederbusch skrev:
Blir alltid lika förundrad över detta med smak. Själv tycker jag spis i hörnet är gräsligt fult.
Vilken tur att alla har olika smak, vad tråkigt det skulle bli annars. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.