Så nu har jag suttit i telefon med Trygg Hansa och IF och ställt miljontals fågot on deras villa försäkringar, men blir inte kokare för det :(

Dett är en djungel!! Jag vill ha ett bra skydd som täcker ALLT, med det den ena täckr, täcker inte den andra.

Känner att jag behöver hjälp.

Finns det fler där uten som har ett nybyggt hus som kan ge mig lite tipps??

"sliter mig i håret" :D
 
Vi har visserligen inte byggt än, men alla i vår familj har länsförsäkringar till sina hus. Detta för att mina föräldrar varit nöjda med hanteringen av deras vattenskador (6 st sedan -80) och sen har den nöjdheten spridit sig till mina syskon och vi kommer med största sannolikhet att välja dom när vi ska försäkra vårt hus.

Kolla upp med bekanta som har hus och fått skador hur nöjda de är med sina försäkringsbolag. Det viktigaste är ju ändå att de inte håller på och tjafsar och misstror en när olyckan är framme. Länsförsäkringar i Skåne kanske inte är lika bra som de i Uppsala.
 
Tack för era svar!!
Jag fick ett riktigt bra avtal vi IF villaförsäkring +stora villa lösöre på 1 miljon för ca 2800:- året. De hade ett avtal med unionen. detta måste vara ett riktigt bra pris?!
 
Det låter riktigt bra avtal då, vi har länsförsäkringar med lösöre för 400 o betalar 2300 om året villan är inte mer än 100m2.
 
Jag skulle betalat ca 4500. Men det blev så billigt pga att jag är med i unionen. O villan kommer att vara på ca 170 m2
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.