Hej,

Håller på och fixar en HTPC. Tänkte ha en touchscreen att sköta den och lite nexa-interface med.
Vet någon var man hittar prisvärda touchscreenskärmar? I storleksklass 10-12". Vill inte ha en för stor då det skall vara relativt diskret.
Gärna så slimmad som möjligt och med lite knappar.
Är inte främmad för att köpa utomlands.

Tack!
 
Hejsan,

Kolla apple.se och deras nya "IPAD", ett program till den och saken är klar. Jag styr själv min iofs Mac HTPC med Iphone idag och IPAD kommer kunna köra exakt samma programvara.

Lycka till!
 
Den dog väl rätt hårt på kravet om prisvärd va? Dvs som touchscreen fjärrkontroll.

Sen är den rätt häftig i övrigt men det är ju inte ämnet för den här tråden
 
mats_o skrev:
Den dog väl rätt hårt på kravet om prisvärd va? Dvs som touchscreen fjärrkontroll.

Sen är den rätt häftig i övrigt men det är ju inte ämnet för den här tråden
Tja, man kan ju köpa en touchscreen-fjärrkontroll från Logitech för ännu mer pengar ...och bara få en fjärrkontroll.
IPad:en blir i högsta grad relevant i sammanhanget när den släpps och samtliga aktörer, kommersiella och open source, släpper sina programvaror för fjärrstyrning. Sonos har fattat det, Luxom har fattat det. Dessutom får du en funktionsdator på köpet.
 
I reda kontanta pengar; vad kommer iPad att kosta loss på?

Kjell G
 
Kjell_G skrev:
I reda kontanta pengar; vad kommer iPad att kosta loss på?

Kjell G
Stalltipset är väl 4995:- för den billigaste wlan modellen med 16GB.
 
Är du ute efter en renodlad touchskärm, dvs bara en skärm med touchpanel, eller vill du ha en dator+skärm+touch i ett, alltså en panel-pc?
 
fredl skrev:
Stalltipset är väl 4995:- för den billigaste wlan modellen med 16GB.
Kan tänka mig att den faktiskt blir billigare än så. Har själv beställt en 64GB utan 3G.
 
Har funderat på en ipad, men tycker det känns lite väl dyrt att ha den sittande på väggen.

Jag är mer ute efter enbart en touchscreenskärm, alltså inte en allt-i-ett.
 
Som prisvärt alternativ till iPad så finns ju Asus tablet PC's i EEE-serien. Billigare än iPad, och bättre på alla punkter.
 
Troberg skrev:
Som prisvärt alternativ till iPad så finns ju Asus tablet PC's i EEE-serien. Billigare än iPad, och bättre på alla punkter.
Helt off-topic, men är den frisläppt?
 
Vad menar du med frisläppt? Jag ser två tolkningar:

* Att man kan köra egna program. Ja, det är, till skillnad från iPad, en vanlig dator som du kan installera Linux, Qnx, BSD, ReactOS, Windows eller något annat OS på.

* Att den finns på marknaden. Vilken dag som helst, dvs ungefär som iPad. Den vikbara tvåskärmsmodellen verkar dock dröja tills sommaren eller så.
 
Troberg skrev:
Vad menar du med frisläppt? Jag ser två tolkningar:

* Att man kan köra egna program. Ja, det är, till skillnad från iPad, en vanlig dator som du kan installera Linux, Qnx, BSD, ReactOS, Windows eller något annat OS på.

* Att den finns på marknaden. Vilken dag som helst, dvs ungefär som iPad. Den vikbara tvåskärmsmodellen verkar dock dröja tills sommaren eller så.
Det var "vilken dag som helst" jag syftade till... ;)
 
I många filmer har man ju sett touchscreen som täcker ett helt bord... Finns det?
Skulle sitta fint i mitt vardagsrum... ;P
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.