Hej

Vi önskar skapa ett badrum på andra våningen i ett hus från 1910. vi önskar använda utrymmet av en väggarderob och kanske ta till av det angränsande rummet. Någon som har någon erfarenhet och/eller bilder?

bygg väl! =).
Lissandra
 
Har precis samma funderinga, lösningen för våran del blir troligen att vi bygger en takkupa.
 
Vad är en takkupa? Jag e riktigt ny på bygg å renoveringstermer!! =S.

L
 
Det är högsta höjden i rummet som bestämmer.
Att ha badkaret och toaletten under snedtak är inget problem.
När man står vid handfaten vill man ha ståhöjd, och när man duschar vill man nog ha något högre.
Det är bara att ställa sig i rummet och prova om man får plats med sina yviga rörelser vid tvätt och dusch.
 
På ovenvåningen i vårt hus, från 1910 det med, har vi badkar och handfat i ett rum och toalett och handfat i ett rum vägg i vägg. Båda har snedtak och är fd. garderober. Nu har vi duschkabin och toa på nedervåningen så det är bara barnen som nyttjar badkaret. Snedtaket gör nog att det skulle vara svårt att stå och duscha i badkaret.

Ska badrummet vara det där man duschar och gör sig iordning varje dag, dvs "primära", eller som en extra toa med badkar (eller liknande)?
 
Såhär blev det hos oss :)
 
solhaga? =). Vi var nyligen intresserade av ett hus som hette solhem =).

Iaf, bra tänkt! JAg tänker oxå så att man får väl försöka ha lugn i sinnet å vänta tills man slagit ut väggar och allting för att verkligen känna efter vad som behövs! Man vill ju inte slå i någonting varje gång man ska få av make-upen =).

Vi har tänkt oss att det ska vara familjens huvudbadrum med hörnbadkar (ev under snedtaket) och dusch i form av glasblock, det hade dock varit grymt smidigt (å billigare) om man slapp bygga två glasblocksväggar.. Så fort jag har detaljritningen klar får man väl börja skissa..

Jag har faktiskt besökt bloggen innan å beundrat att ni bidragit till att göra kakelugnen!!! =). Tog mig nu oxå friheten att spara ner badrumsbilderna för framtida tankar =).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.