Känner igen det där med att vänner är skeptiska. Det var de till vårt kök också, framförallt som det inte finns några fönster i köket. Men det är ändå jätteljust tack vara rätt belysning och att bänkskiva och övriga väggar är vita.
 
Frågade vänner om råd angående luckor, träslag,färg till köket....vad dom skulle välja?...och de flesta svarade...kan ni gissa?
Av ca 20 stycken svarade kanske 18 samma sak.. :)

-Jag skulle välja...........?
 
Vad då? Modexa eller??
 
Jag skulle gissa på att de flesta svarade vita luckor. Antingen högglans eller sådana med en ram/spegel eller vad det nu kallas.
 
ja jag skulle nog oxå gissa vita, med facit i hand skulle jag nog aldrig vilja ha helvita köksluckor, blir så vitt och vanligt, är super nöjd med svart, visst det syns smuts på dom oxå från massa småhänder men har heldre ett snyggt kök som man trivs jätte bra i och får putsa än inget alls :)
 
fin tapet, den gillar jag
 
Med de möjligheter och stora utbud som finns valde Dom flesta Vita luckor, vitt kök.
Ändå har jag hört flera yrkesvetare säga att vitt är på ingång igen :) Men jag tycker att vita kök alltid har funnits med.
.

Det finns en bra bok inredning och"modern form". Bokia rear den för 79 kr nu. I den kan ni få nya ideér. Den innehåller massor med bra ideér och man kan även se hur återkommande modet är inom inredning och möbeldesign och vart Ikea fått sina ideér från kan man också se i vissa kollektioner . Absolut ett bra köp!
Ha en trevlig helg :)
 
Redigerat:
Bokia? Är det en internetbutik? Nya idéer är ju alltid bra.
 
Är ni svarta och minimalistiska som jag ;) så kommer ni inte att ångra bokköpet.*skojar*
Fått genom reklam "bokia" i brevlådan i dagarna eller om det var förra veckan kanske..minns inte.
Vet inte om Bokia finns på nätet. Annars får ni fråga efter den i bokhandeln. Jag har haft jättenytta av boken..den är kul att bläddra i och hela tiden ser man något nytt, får någon ny idè.
Byggankan..har du bilder på ditt kök? Blir nyfiken :)

Vi hade relativt nytt kök i vårt gamla hus. Rostfritt, ek, svart mosaik-kakel och köksö, vi kände att vi ville ha något nytt och svart har alltid funnits i mitt hjärta, till min gamla mormors förtret då svart för henne var en färg som man hade på sig till begravning och inget annat. På 80-talet renoverade, tapetserade jag om hela min lilla tvårummare...och svart gick som en tråd genom hela lägenheten. I sovrummet hade jag bla.. svart element (det var så sunkit så jag målade om det), svart-vita gardiner..mmmMMMmmm..mmMMMmm var det ända min mormor sa när hon såg dom första gången...mmmm :)
Och jag hänger fortfarande, faktiskt kvar vid svart efter alla år, det är snyggt :)
Även min man gillar svart vilket är en fördel.
Ska ha schackrutigt golv, klinker.. inga överskåp, svarta vitvaror och ett garderobsskåp med belysning o genomskinliga skjutdörrar med svart ram...och senare en köksö i grovt timmer ev.. vi har inte bestämt oss riktigt än, svart även den med en äkta stenskiva på i så fall...sedan försöker jag få tag i ett billigt snirkligt gammalt bokskåp el.liknande, som tyvärr ligger för dyrt i pris ofta, för dyrt för att målas om. Ska måla det svart o ha i köket för att blanda upp lite gammalt o nytt. Rätt skåp svartmålat är nämligen skitsnyggt.
Kan tyvärr inte fixa några bilder än då bara husgrunden är gjuten än så länge. Lite svårt när det inte finns något kök än :)
men i framtiden så kan jag sätta in bilder här. Det är ju inte alls många som väljer svarta kök...så det är kul att ni också väljer det.
Det här blev ju en hel novell ;)
 
Bilderna som finns på köket just nu är tagna av försäkringsbolaget när vår granne på våningen ovanför fick vårt tak att regna... Alltså kaos med hängande tapeter och bruna vattenränder på väggarna.

Just nu när den precis är fixad ser det tyvär inte speciellt fint ut. Vi orkade inte leta rätt på vår silverfärgade tapet igen utan tog en svart som målaren rekommenderade vilket blev riktigt fult. Tapeten i sig är jättefin (svart med lysande blå/turkosa smala bambuträd), men kaklet är inte riktigt kolsvart och går mot en brun snarare än grå nyans vilket gör att det skär sig mot det kolsvarta. Och det är ju något som vi redan visste då vi valde köksluckorna och köpte vita som vi lämnade in på lackning för att få den svarta nyans som matchade kaklet bäst.

Men tur i oturen så är tapetseringen så dåligt gjord att vi ska kräva att de gör om den och då ska vi leta reda på rätt tapet igen.
 
Usch! vad trist för er. Låter inte alls kul! Det borde väl gå på grannens försäkring. Att grannen bekostar nya tapeter och återställer i ursprungsskick. Hoppas det löser sig
Vet precis hur du känner ...när man inte är nöjd med något... men silvertapet ihop med övrigt låter snyggt.
 
Snygg fotottapet. Den spelade helt och hållet med resten av köket!
Däremot är jag lite nyfiken på den vita tapeten med kuber, har sett den förut men kan inte riktigt placera så namn och märke på den vore suveränt!
 
jadu.... har handlat en hel del tapet sista åren men tror att det är beckers nya hem som har den, mer exakt kan jag tyvär inte svara på.
 
Snyggt kök!
Vad är problemet med sidebyside?
 
kylen är kanon, djup och mycket plats, men frysen, allt måste delas, en fläskfile går inte in, små lådor och trångt tyvär.... :( men ismaskinen med vatten är popular bland familj och gäster :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.